14 Ocak 2019 Pazartesi

Neden "istiridye avcısı" ?

   Bir kardeşimiz sormuş. Aslında sık sık gelen bir soru olduğu için bloğumun ismini  bi cevaplayayım dedim bugün. 
   Şimdi şöyle : Hayat akıp giderken çevremizdeki ufak mutlulukların farkındalığı... muhabbetini bilirsiniz. Her yerde tesbih çekilir gibi anılır oldu. Ufak mutlulukları fark etmek, şükür halinde olmak, minimalist yaşam vesaire vesaire... Ama gelin görün ki  buna mukabil Avm'ler halen tıka basa dolu. Onların önünden geçerken gördüğümüz araba yığınlarını acınası buluyorum açıkçası. Yani tonlarca insanın vakit geçirmek için daha iyi alternatif bulamayıp  belli metrekareler içine hapsolması hadisesi... Herkes sade yaşamdan bahsediyor ama uygulamada böylesi yaşamı inşa için bile batılı satış mekanlarına akın eden bir zihniyet... Neyse, böylesi konularda çok sivriyim, az sesimi keseyim şimdilik. Şurda bloğu açalı iki gün olmuş. 
   İstiridye avcılığına gelirsek... Ben istiridye içindeki incileri (yani o ufak mutlulukları) tam da içinde yaşadığım atmosferde arayıp bulma derdindeyim sanırım. Hatta belki dertlerin içinde, kaousun içinde,tezatların gölgesinde... 
   Belli kesime fısıldamak istediğim bir şey var ; Mutluluk ve huzur  sadece İskandinav geleneklerine bağlı maskülen mobilyalar içine yerleştirilmiş mumlar  eşliğinde içilen kahvelerle inşa olmuyor. Mutluluk emek harcamak, vermek, rezil şeyler yaşayıp şerbet içtim demekle kısaca yaşadığın habitatın koşulları ne ile sınırlıysa onlara sabırla daha esaslı bir bünyeye kavuşuyor esasen. 
   İşte bunun içinde nişanı keskin bir avcılığa aday olmak gerek. Mutlu yaşamak  için ortam inşa etmek değil de tastamam neyi yaşıyorsam onun içinden zorla şükür  vesilesi söküp çıkarmak için gereken bir avcılık kısaca. Hayat yolculuğumu bu şekilde tasarladım son yıllarda. Bunlar tamamen benim düşüncelerim tabi. 
Blogcağızımın isim hikayesi de işte budur ;) 
Güzel haftalar olsun herkeslere :)

14 yorum:

  1. Mutluluk, zor bulunan, çabuk kaybedilen hal biçimidir. Daim olsun inşaallah, kaleminize sağlık ... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz için daim olsun hakiki mutluluk diyerek amin diyeyim. Sağolasınız...

      Sil
  2. Güzel yazı, anlamı derin. Yüreğinize sağlık. Bugün uğramışsınız. İadeyi ziyaret yapayım dedim. Selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzeli ayırt eden yüreklere sağlık... Ne güzel yaptınız, hoşgeldiniz. Her zaman beklerim :) Selamlar sevgiler benden de :)

      Sil
  3. Açıklamanızla neden böyle bir ad koyduğunuzu öğrenmiş olduk.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Mutluluk ve huzur sadece İskandinav geleneklerine bağlı maskülen mobilyalar içine yerleştirilmiş mumlar eşliğinde içilen kahvelerle inşa olmuyor ne güzel bir ifade, cuk demiş taşı gediğine koymuş adeta :)

    Algı yönetimiyle güdülen insanım, öyle olması gerektiğine inandırılarak, kendilerine hiç katmadeğer sağlamayan AVM lere tıkıştırılıyor, maddi olarak sömürülüyor.
    Mutluluk sadece an'dır. yani mutlu insan değil, mutlu anlar var.. Ailecek edilen bir kahvaltı, hafta sonu sayfiyede bir arada dolaşmak, bir piknik , insana uzun süre yetecek mutluluk şarjı sağlar.
    bu arada istiridye avcısı ismi çok yakışmış blog konseptinize ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Mutlu insan değil,mutlu anlar vardır" Ben de bu ifadeyi çok beğendim. Mutluluğu daha geniş bir perspektife yayıyor bu açılım :) Son satırlarda bahsettiğiniz mutluluk anlarının hepsine de ben de imzamı atabilirim ayrıca. Yorumunuza ve bloğumun ismini beğenmenize de çok teşekkürler.

      Sil
  5. o zaman yeni blogunuz hayırlı olsun,daha uzun yıllar blog hayatınız olur inşallah diyelim..✔😊

    YanıtlaSil
  6. Yeni blogunuz hayırlı olsun. Blogunuzu yeni keşfettim. Takibinizdeyim. Uzun yıllar yazmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İnşaallah güzel temenniye, her daim beklerim :)

      Sil
    2. Hemşeriymişiz :) Ben de İzmirliyim :) 15 yıldır Bursa'da yaşıyorum.:)

      Sil
    3. Ben esasen Aydın' lıyım da son üç yıldır İzmir de yaşıyorum. Bursa'da tarihiyle İzmir'le yarışır ;) Bursa'lı olmuşsunuz siz de nerdeyse :)

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...