15 Ocak 2019 Salı

Samimiyet mevzusu...

   Şu yaşa kadar pek çok zorlukları aştım. Tabi sadece kendi gücümle değildi bu. Sevgili yaradanın izniyle oldu hepsi. İyi tamam pek güzel. Ama aşamadığım bir etap var ki fena bir muamma... Ne mi o ? Şöyle... 
   Yaş 40 a geldi dayandı söylemesi ayıp. Ama halen insan ilişkilerimde "samimiyet"konusuna feci takık vaziyetteyim.İstiyorum ki ben nasıl şeffafsam karşımdaki de öyle olsun her daim.(Olacak ! O kedi buraya gelecek ! ayarında bi inat :))  Bu konuda en ufak bir menfi duruş ya da suistimal görmeyeyim. Anında bitiyor o ilişki. Yani benim için bir ilişki devam edecekse herkes taşın altına benim kadar rahat koymalı elini. Eşim kişisiyle de çok konuşuyoruz. Diyor ki adam : "Yav mübarek! Kabul et artık bu dünya bu kadar ! İnsanlar bu kadar ! Herkesi kendi samimiyet kriterlerine göre değerlendirip, olmadı iki gün sonra da ipini çekme! Yapma bak çiçeeem ! Kendine de yazık ediyorsun etrafındakilere de..." Dibine kadar haklı. (Tabi o an hemencik kabul ediyormuş gibi görünmüyorum da.) Ama gelin görün ki bu konuda kendimde bi güncelleme yapmak mümkün olmuyor. 
  Samimiyeti o kadar kutsadım ki artık, yeni tanıştığım kişilerde ilk cümleleri bile fazlasıyla önemser oldum. Acaba genel geçer kalıpları mı kullanıyor, kendinden orjinallik katıyor mu ? Bunlara bakar oldum. Sanki ilk görüşmede anında orta oyunu yapacaklar sana Bilge ! ( Adımı söylemiş miydim? Evet bu avcı kişisinin ismi Bilge ) 
   Neyse çok da uzatmayayım.  Yağmurlu bir İzmir sabahı yazılan bu yazının kamuya hizmet eden kısmı şudur ki : Siz böyle olmayın ey sevgili ahali ! Bazılarını da samimiyetsiz kabul ediverin. Ne demiş tasavvuf büyüklerinden İbrahim en- Nehai (rh.a) : "Kardeşin bir günah işlediği zaman hemen ilişkini kesip onu terk etme. O bugün bir kusur işler yarın onu terk eder." Günah konusunda bile cevaz varken samimiyet mevzusundan fırtına koparmak da ne ola ? Dimi... Yani dostlar eksikleriyle de kabul edilebilmeli esasen. Hadi bana da sağlam bi dua ediverin şimdi. 40 lı yaşlarda bu konuda ilahi bi güncelleme gelsin şu bünyeye.Geç olsun güç olmasın  :)
Huzurlu günler olsun hepiciğimize ;)

11 yorum:

  1. Bizler samimi olmaya çalışınca karşımızdakiler resmi olmaya devam ettiği sürece kendimizi mutsuz hissederiz. Beklenti içinde olmamak gerek... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bugün bu yazının bana kazandırdığı öğreti kesinlikle "beklenti içinde olmamak" vurgusu oldu. Yazmak bu yüzden çok güzel işte. Teşekkürler :) Selam ve dualar benden de...

      Sil
  2. Bilge ismini çok severim :)

    Ben sanırım herkese nötrüm. İlk tanıştığımda hiçbir beklentim yok . Sonrasında da gözlemleyerek tanıyorum. Dolayısıyla bir.hayal kırıklığı yaşanmıyor :)

    YanıtlaSil
  3. Beklenti içinde olmamak... Evet o oranda da kendi enerjimizden tasarruflu harcamak belki. Haklısınız. İsmim bıdı bıdı oluşumun kaynağı bence :) Çok teşekkürler. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. İlişkilerde samimiyet tabi ki önemli fakat sınırlarımızı biz belirleriz.Herkesi değiştiremeyeceğimize göre ancak kendimizden mesulüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben belki de sınırsız bi samimiyet sergilediğim ve öylesini beklediğim için böyle oluyor. Çok teşekkürler Yurdagül hanım :)

      Sil
  5. Ne güzel bir anlatımdı. İçi, dışı bir olan, ilişkileri basit beklentiler üzerine kurgulamayan, gizli gündemi olmayan, pusuda beklemeyenleri tespit edip onları bütün samimiyetimizle kucaklamamız gerekiyor sanırım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Yıldız:) Evet beklentimiz olmasın diyoruz ama benim 2019 dan beklentim tam da senin saydığın özelliklere sahip dostlara kavuşmak şahsen. Hadi inşaallah diyelim, çokça inşaallah diyelim hatta :)

      Sil
  6. Yalnız olmadığını bilmek de güzel. Sağolasınız ve hoşgeldiniz :)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba!
    İkimizde buralarda yeniyiz. İkimize de hayırlı olsun 💟
    İnsanlardan bir şey beklememeyi öğrendim. Hayat herkes için farklı akıyor. Bizim için değerli olan bir şey, başkası için bir şey ifade etmiyor. Alıştım ben bu duruma. Sadece anı yaşıyorum. Çok kafaya takmadan. Her zaman başaramıyorum ama yolum bu. Ben de buralardayım. Sevgiler! 🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba İnci, sabah uyanınca yorumunu okumak beni mutlu etti. Benim gibi yeniler de varmış halen dedim sevinçle. Dur hemen bi sayfana zıplayayım. :) Beklentisiz olma ve insanları olduğu gibi kabul etme bu seneki dersim sanırım. İnşaallah ben de başarırım :) Sevgiler benden de :))

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...