2 Ocak 2020 Perşembe

2020

   Durun şuraya yeni yıl ile birlikte kazanmak istediğim alışkanlıkları bi yazayım. Hani yıl içinde falan karşıma çıkarsa, kendime hatırlatma olur. 

#Herhangi bir ortamda herhangi bir konuda fikrim sorulduğunda susmak yerine en doğru şeyi söylemek. Yani kimseyi  kırmadan tabi yine de... 

#Her gün bir konuda araştırma yapmak. Notlar almak. 

#Göz nimetini daha iyi koruyabilmek. Her ıvır zıvırın oradan içeri girmesine engel olmak. Beynin penceresi çünkü o. 

#Sosyal medyanın, ben farkında olmadan vakti vakumlamasına karşın daha dikkatli olmak. Akışa dalıp gitme gafleti var ya ondan bahsediyorum. 

#Meleklerin evde ben yalnızken bile benimle olduğunu hep hatırda tutmak. Etrafında kendine hizmet eden bir ordunun sultanına yaraşır zarafette yaşama gayretinde olmak. 

#Evi her an için misafir gelebilir durumda tutmak. 

#Her gün bir yemek tarifi öğrenmek. Damak tadını zenginleştirme gayretinde olmak. (Bu daha çok eşimin yerleştirmemi istediği bir alışkanlık aslında) 

#Az yemek, çok su içmek, daha fazla meyve ve sebze tüketmek. 

#Vakti kullanırken hep bi sonraki saatin plânını yapmak ve boşta kalmamak. 

#Özellikle Turk-islam tarihi, edebiyat ve yeni bilimsel gelişmeler konularında gelişim göstermek. 

#Her gün yazmak. Ama mutlaka yazmak... 

#Blogları daha fazla ziyaret etmek. Daha fazla blogcan tanımak. 

#Daha fazla canlı kanlı sohbetler. Oturup çay/kahve içmeli sohbetler. Daha fazla muhabbet. 

Aklıma gelenler bunlar oldu. Daha vardır ama zihne ilk gelenler önemli o sebep gerisi için zorlamaya lüzum yok sanırsam. 

Herkeslere plânlarının hayallerinin gerçekleştiği ve güzellikler getirdiği vakitler dilerim. 
Sevgiler:) 
Fotoğraf, Cunda /Ayvalık 

42 yorum:

  1. Oldukça güzel temenniler..Hepsi gerçek olur umarım,istediğiniz gibi.Birkaç tane alışkanlığı ,kendim için de inşallah deyip niyetledim:)

    YanıtlaSil
  2. sana da iyi yıllaar :) ben o durumlarda susarım kesinlikle :) ay yeni yıl yazımı okusan ya noluur, yılbaşı gecesi yazdığımi en yeni yıl, adııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzelmiş o yazı öylee :)) Cansın sen cann ;)

      Sil
  3. Ne güzel hedefler. Şu evi hep misafir gelecek gibi tutmak kısmında inanılmaz sınıfta kalmış durumdayım. Neyse ki sürekli misafir geliyor. Aksi halde bizşm ev hep dandini mi duracaktı ne :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak o da güzel Handan, aman hep gelsinler o vakit :))

      Sil
  4. Yeni bloğumu keşfettiniz mi? https://ispanyolcafilmler.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Umarım plânlarınız gerçekleşir. Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  6. (Göz nimetini daha iyi koruyabilmek. Her ıvır zıvırın oradan içeri girmesine engel olmak. Beynin penceresi çünkü o.)
    Bu maddeye bayıldım, evet çok önemli, hem gözüde yormamak açısından :)
    Nice güzelliklerle dolu bir 2020 temenni ediyorum. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gözün fiziksel sağlığı da var işin içinde tabi dediğin gibi :)) Çok teşekkürler, sevgiler benden de :)

      Sil
  7. bazıları için bende amin diyorum 😊😁 özellikle şu ev konusu 😁 dilerim hepsi olur inşallah canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev konusu biz kadınların derin bi yarası sanırsam hepimiz o maddeye takılı kaldık :))) Amin diyeyim canımcım, sevgiler olsun benden de :)

      Sil
  8. Hemen hemen hepsine katılıyorum . Özellikle göz nimetini korumak fikrin çok güzel. Sadece şu evi her daim misafir için hazır halde tutmak hiç benlik değil. Gelen bana gelsin, evin haline bakacaksa hiç gelmesin. Çok çeşit ikram bekleyen, dağınıklığa gelemeyen, iki çift laf yerine temizlik, düzen, ikram bekleyen benden uzak olsun mantığında olduğum için ev haftadan haftaya toplanıp temizleniyor sadece ve böyle oldukça mutluyum :) ama bu da yapı ve alışkanlık meselesi işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu konuda hislerime derman olmuşsun biliyomusun :))) Ya bi de sen hangi şehirde yaşıyosunkine ? Arkadaş olsak ya, gelip gitsek ya senle :)))

      Sil
    2. Artvin/Hopa'dayım 3,5 yıldır :) ne güzel olurdu gidip gelebilsek... ben seni biraz dağınıklığa alıştırdım, sen bana biraz düzen getirirdin, ortada buluşurduk :)

      Sil
    3. Az buz da değil taa Artvin deymişsin :)) Ben de İzmir'de yaşıyorum. Çok da düzenli olduğumu söyleyemem aslında çaba ve gayret aşamasındayım diyelim benimkine :) Ama yine de bugünlerde evine rahatlıkla gidip gelebileceğin insan bulmak zor. Herkeste bi sunum telaşı, bi tertip düzen gösterileri almış yürümüş. O sebep yazdıkların hoşuma gitti ya zati :)

      Sil
  9. güzel hedefler, alışkanlıklar. ilham aldım :)

    YanıtlaSil
  10. Harika hedefler var Bilge Hanım, özellikle blogları daha fazla ziyaret etmek fikri dikkatimi çekti.:)) Sizi her zaman blogumda görmekten mutluluk duyarım.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benim de üzerine eğilmek istediğim bir madde kendisi :) Başarılı olurum inşaallah. Elimden geldiğince ziyaret etmeye çalışıcam Fatih bey :)

      Sil
  11. Ha bir de.. her gün bir yemek tarifi öğrenmeye gerek yok bence; internette hepsi var. Oradan bakıp yapıyorsunuz. Şahsen ben öyle yaparım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de zaten internetten bakıp deneyerek tecrübe etmek anlamında yazmıştım onu Fatih bey, yine de teşekkürler :)

      Sil
    2. Rica ederim, iyi çalışmalar.

      Sil
  12. İnşallah isteklerinin hepsine ulaşırsın. Bende daha fazla kitap okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap konusunda senin kadar okusam ilk etapta yeter bana Beyda :)) Sevgiler canım.

      Sil
  13. Bunlar ne güzel alışkanlıklarmış. Hepsi birbirinden güzel. Bazılarını bende uygulayacağım.
    Allah sevdiklerinle muhabbetini artırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin tatlım. Kazanmak istediğim alışkanlıklar, yani kazanırım inşaallah... ;)

      Sil
  14. Zamanında çok plan program yaptım ama şimdi akışına bıraktım.Anlık takılıyorum şu aralar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anın kıymetini bilip değerlendirmek de çok güzel:) Hatta en güzeli;)

      Sil
  15. Varol. Rabbim niyetini halis etsin harika niyetler supersiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Hepimiz adına amin diyeyim o duaya da :) Sevgiler.

      Sil
  16. Yeni tarifler öğrenmek benim eşimin de en büyük dileği sanırım bence hepsi aynı bunların (: dileklerinize kavuşmanız ve kavuşmamız dileğiyle o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar genelde evde birer şef olsun istiyolar ama kokoş hatunlar alıyorlar. Sorun orda başlıyor :)))

      Sil
    2. Eskiden neler yapardım ben mutfakta :) Risottolar, killer, cevizli ekmekler, komple ev yapımı pizzalar... Son 2 yıldır bıraktım. Şimdi evde çorba olsa eşim "Ooo yemek yapmışsın, bu lütfu neye borçluyuz? Hayrola?" diyor :))) Demek ki çok da alıştırmamak lazım :P

      Sil
    3. Ben burda asıl şunu merak ettim: Ne oldu da mutfakta böyle bi dönüş yaşadın ? Yani Risotto dan çorbaya az bi adım değil o sebep :)))

      Sil
    4. 2 yıl önce kanser oldum ve öğrenir öğrenmez hemen 2 gün içinde ameliyat oldum. İyileştim ama bir hayat kısa, akıp gidiyor krizi aldı beni. Boşverdim evi, mutfağı; okumaya, yazmaya, gezmeye, sevdiğim şeylere verdim kendimi. Böylesi daha mantıklı :)

      Sil
    5. Anladım tatlımcım ya... Rabbim gelmiş geçmiş etsin. En güzelini yapmışsın. Üç günlük dünyada ömrü huzurla tüketmek lâzım. Ve daha önemlisi kendim arzu ve doğrularınızla tüketmek... Okumakta karar kılan yüreğine sevgiler o vakit;)

      Sil
  17. Çokkkkk güzel niyetler. Hepsini gerçekleştirmeni dilerim candan yürekten😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  18. Aminn inşaallah Yıldızcım, hani buraya bakıp bakıp güncellerim belki dedim ;) Öptüm canımcım :)

    YanıtlaSil

Düşüncelerini yazabilirsin...