24 Ocak 2019 Perşembe

Pakize ile yağmur seyri



                                            
   Salon penceremin baş köşesinde ufak bir cumhuriyet kuran yaprak güzeli ile yağmuru izliyoruz bu sabah. Adı Pakize.  Diyorum ki; 
-Yağmur ne güzel dimi Pakize ?" 
-Güzel diyor. Ama yağmur altında kalmış çatısızları da düşünmek lazım.
 Haklısın diyorum az mahcup. 
Sessizlik...



 Biraz gülümseyip devam ediyorum sonra:
-Şimdi sobası çıtır çıtır yanan evlerde ekmekler kızarıyordur belki o sobaların üstünde. Ah o kokuyu hayal ediyor musun Pakize ?  
-Yaa diyor. O sobanın yakacağını kolaylıkla bulmuşlardır umarım. Evet inşaallah diyorum. 
Az daha sessizlik... 


   -Belki diyorum, belki pencere kenarında elinde sıcak çayıyla kitabını okuyan huzurlu insanlar vardır şimdi. Yağmurda kitap okumanın keyfi de bir başkadır ama! derken yüzüme yayılan geniş bir gülümseme... Pakize'nin söze başlamasıyla tuz buz oluyor o gülümseme. 
- Şu ev kuşu asosyalleri mi diyosun sen ? Aynı sen gibi işte. İnsan içine karışmayın da okuyun okuyun kadı olcanız bi yerlere ! 
-Aaa Pakize bi yürü git yaa!!  deyip kalkıyorum yanından. Söylene söylene mutfağa  çay suyu koymaya gidiyorum. Bitkiyle konuşulur mu be?! 
Günaydın olsun canlar ! Yağmurun şükrünü hakkıyla yapalım duasıyla günaydınlar herkeslere :)

37 yorum:

  1. Günaydın Pakize doğanın bir parçası tabi onu savunacak :) Güzeldi teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim evet Pakize oldukça yanlıydı sabah sabah :))

      Sil
  2. Ah şu Pakizeler :)

    Günaydın :)

    YanıtlaSil
  3. Bitkilerde konuşur hatta onu seversen daha fazla çiçek verirmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de duymuştum. Bazıları da Pakize gibi doğuştan azimli. Çok coşkulu bir büyüme trendi vardı :) Sevgiler :)

      Sil
  4. patavatsız pakize...cam güzeline de bayılırım..eşim almış geçenlerde hediye cam güzeli ama genleriyle oynanmış bi değişik camgüzeli...ben yine de camın önüne koydum..bizim kedi de gidip gidip yapraklarını çemkiriyor..bu gidişle evde bitki namına bişey kalmıycak sanırım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili hemşerim gelmiş :) Benimki epey bi organik sanırım. Aile büyüklerimiz hediye etmişti. Coşkuyla büyüdü saksısı dar geliyor artık. Bi gün görüşürsek hediye ederim sana hemşerim ;) Evde bi kedi fikri içimi gıdıklayıp duruyo benim de ne zamandır.Ama eşim kişisi pek oralı değil. Minnak kedicik eminim çiçekler kadar terapist bişeydir, o sebep onu da idare et bence ;)
      Sevgiler :)

      Sil
  5. Ben de bu yazınızı çay eşliğinde okuduğum için gülümsedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh ne güzel. Pakize beni delirtti ama birilerini gülümsetmiş neyse ki ;) Sevgiler :)

      Sil
  6. Güzel çiçek, annemde de var.Bende balkondaki japon gülümle konuşurum ama şimdi kış ya o dışarda ben içerde kaldık.Baharı bekliyruz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahardaki buluşma da bi paylaşım da senden alırız o vakit Mehtap. Kaydet bunu bence ;) Sevgiler :)

      Sil
  7. Annem aklıma geldi bir an, sesi gelirdi mutfaktan kuzum nasılsın iyi misin diye, içeriden gelirdim iyiyim annem derdim ama annem onu çiçeğine söylermiş :)... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet eşim de sevgi dolu konuşuyor bazen çiçeklerle, benim diyaloglar genelde çekişmeli çemkirmeli :)) Selam ve dualar benden de Furkan, sağolasın :)

      Sil
  8. Ah o pakize ah güzel olmuş çok beğendim ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. Benim annem de bu arada çiçeklerini severdi ay canım seni severim falan gülerdim anneme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O anneler nasıl öyle psikolojisi pehlivanlar gibi yaşayıp gittilerkine işte hep bu ufak detaylar yardımıyla ;) Sevgiler canım :)

      Sil
  10. Benim kafama kafama sürekli asosyalsin dedikleri için ben o şekilde yazdım müfredcim. Hassasiyetler konusunda haklı tabi ;) Dediğin gibi şükrü her daim hatırda tutmak çok önemli. Hamd de sıkıntı anında ferahlatıcı oluyor. Her durumda onunla kontak halinde kalabilene ne mutlu. Teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
  11. Şu zamanda ev kuşu olmak asosyallikse razıyım be Pakize!

    Hele, birer fabrika ürünüymüşçesine kafaların, bir elin üstünde duran dörtgenimsi kutulara baka baka yürüdüğü kaldırımlarda, yolumu şaşırmadan evin yolunu arıyorsam..

    Evsizlere ve yolda kalmışlara dualar,

    Buraya da selamlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Para karşılığında nerde ne zaman bulunman gerektiğine başkalarının karar vermesi hadisesi bence de bu devrin en kötü dayatması. Kanaatle bu çarkın içinden sıyrılanları tebrik ederim daima. Aslında Pakize de biliyor hepsini de ağız yapıyor işte :)
      Teşekkürler :)

      Sil
  12. çook tatlııı. zaten ne güzel yazıyon annatıyon ki seeen. mizah da bayılırıım yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın deepciğim, mizah genlerimde var çıkmıyo o sebep ne yapsam :) Sevgiler canım ;)

      Sil
  13. Elinize Sağlık güzel bir paylaşım.

    YanıtlaSil
  14. Yorumunuzu çok beğendim, bilgi birikimleriniz gözden kaçmıyor, göz dolduruyor. Birikimlerinizden istifade etmek amacı ile sizi takibe aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok çok da çıtayı yükseltmeyelim de... :) Sadece yazmayı çok seven bi insan evladıyım diyeyim:) Çok teşekkürler güzel görüşünüz için. Beklerim tabi her zaman.

      Sil
  15. güzel renkleri olan pakizenin konuşması kadar yağmuru izlemesi de bir başka oluyodur herhalde..✔😊

    YanıtlaSil
  16. Hiç yoktan iyidir dedirten bi arkadaş Pakize :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  17. Yalnız maşallah Pakize dünya güzeliymiş bol bol sula benim için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatliş gerçekten. Tamam blogcanım bundan sonra biraz da senin için sulayayım ;))

      Sil
  18. Çok güzeldi keyif alarak okudum :) Pakize ye hayran kaldım Maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pakize günden güne coşuyor penceremin önündez çok mutlu :) Teşekkğrler, sevgiler :)

      Sil
  19. Sizin Pakize' de benim cam güzeli gibi bilmiş ve geveze galiba.Yalnız benimkine isim koymadım daha.Dedem Korkut gibi ismini kazansın diye bekliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldinnn :)) Hem ne bilmiş ne bilmiş :)) O da iyiymiş aslında kendi ismini kendi kazanması. Ben niye verivermişim ki ismi hemencik :)))

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...