27 Şubat 2019 Çarşamba

Kadınlar günü şeysi...


# Dün aile büyüklerimden birini kırmamak için katıldığım kadınlar gününün son bir saatinde, baş ağrım tavan yaptığı için tüm anlatılanları sinek vızıltısı olarak işittim. 

#Kadınlar tamamen oturma şekillerine göre yanlarına denk gelen kadınlarla ufak sohbetler açıp konuşmaya başlayarak  odanın içinde dağınık bir uğultunun oluşmasını sağlıyordu. 

#Ellili yaşlarda olduğunu tahmin ettiğim bir teyze oğlunun düğünü için aldığı bol pullu mor elbiseyi anlatırken kafasının üstünden çıkardığı  kalpler tavana fırlıyordu.

#İçlerinden bir tanesi diğeri için "Bu para harcamayı çok seviyor valla" diyordu. "Ver eline iki üç bin lirayı bir saat içinde harcayıp gelsin." Bir iki dakika sonra da ülkedeki olası bir kıtlık halinden bahsedildi. Durum iyiye gitmiyor denildi. Maaşlarımız kesilirse naparız diye dertlenildi.

#İyi bir fakültenin iyi bir bölümünde son sınıfta  okuyan evin genç gelin adayı, ders çıkışı gelip ikram servisine yardım ederken tam da bir Osmanlı gelini edasında hareket ediyordu. Acaba evlendikten sonra da iş çıkışı gelip kayınvalidesinin gün muhabbetine dahil olur muydu ?  (İnşaallah hep birlikte olurlardı) 

#İkram tabaklarında börek seçeneği ikiye çıkmıştı. Tek börek seçeneğini bile başarıyla kıvıramayan ben, iki çeşit böreği de afiyetle yerken başımın derdi ikram sorunsalına yine keyifsiz bir bakış fırlatmıştım.

#Salon parkelerinin üstüne nostaljik bir halının serilmiş olması beni keyiflendiren tek detaydı. Bazı yerleri yıpranmış bazı yerleri daha sağlam eski zaman bir el işleme halının desenlerini inceleyip dururken ben, kadınlar hunharca gezilesi alışveriş yerlerinden konuşuyorlardı.

#Orta yaş ve üzeri kadınların toplandığı her mekanda zamane gençliğinin sağlam bir dedikodusu icra ediliyor bu çok net. Ama bu zamane neslin yetiştirilmesinin de bu orta yaş ve üzeri guruba ait bir mevzu olduğu üzerinde pek durulmuyor o da çok  net. 

#Pembe fuşya eşarbı taktığım için ev sahibesi bana dönüp "sen nasılsın bitanem" diye sordu sorusunu. Yaş skalamın yine altlarda tahmin edildiğini düşünürken gülümseyip "İyiyim sağolun siz nasılsınız " dedim sadece. Ama içimden dediğim şuydu " Ay kırkına gelmişim nasıl olayım iyi valla. Her pembe fuşya eşarplıyı genç çıtır görmeyin beaa ! Bazıları o eşarpları mahalle baskısıyla da örtebiliyor işte." 

#Evin aile büyüğü bana bakarak "Pek tatliş bir gelininiz var, huyu da güzel mi ?" diye sordu kayınvalideme. O esnada az biraz satın alınmış yeni eşya hissiyatı yaşamadım değil. Bi yandan da hep söyleniyordum kendime "ah bunlar hep fuşya pembe yüzünden!" 

#Gün sonu gelip akşam yemeklerimizi yerken büyük bir görevi yerine getirmiş olmanın rahatlığıyla eşim kişisine günün detaylarını anlattım kıkırdaya kıkırdaya. Buna rağmen sözüm bitince bana sorduğu soru manidar : Sen strese mi girdin bugün biraz  ?  :)) 

#Akşamına güzel kalpli arkadaşlarımla buluşurken yine aynı fuşya pembe eşarbı taktım mecburiyetten. Dalga geçileceğimi de hesaba katarak az tedirgindim ama herkes sadece "iyi ki geldin!" havasındaydı ve ben içimden geçirdim "Ohh işte bu insanların arası benim yerim :) 

Kadın günleri çılgınca icra edilen ritüeller memleketimizde ;) Dün de böyle bir gündü işte. Ama yine de ara sıra katılıp gündemin nabzını tutmak lazım diye düşünüyorum artık. Hem büyükleri memnun etmek hem de bizim gibi kitap şeysi canlıların azıcık sosyalleşmesi adına... Bu arada iyi ki Amelie kafası kategorisini açtım da içimi boşaltıyorum buraya da işte. 
Sevgiler blogcanlar ! :) 
Fotoğraf, Alaçatı'dan... 


25 yorum:

  1. bayıldım ne güzel anlatmışsın
    o kadınlar günündeymişim gibi hissettim :))
    ilahi !
    ne güzel gözlemlemişsin
    Gelin olmak kolay değil tabi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bazen nasıl zor hem dee :))) Gülümsetmiş olmama sevindim canım ya, çok teşekkürler ve sevgiler ;)

      Sil
  2. Arada familyamızın arasına karışıp gözlem yapmakta fayda var yazacak şeyler de bonusumuz 👍🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi de yeni çıkan börek çeşitlerini öğrenmemiz için filan işte ;)) Sevgiler Yıldızcım :)

      Sil
  3. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah askerliğini sağ salim en güzel şekilde yapıp gelmeyi nasip etsin güzel yürekli kardeşim :) Bloğun bizlere emanet ;)

      Sil
  4. Müthiş sohbetlerin döndüğü böyle yerlerden geri kalmamak gerekiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kader ısrarla böyle mekanlara savurduğuna göre vardır bi hikmeti diyoruz artıkın Erhan bey, teşekkürler :)

      Sil
  5. ha haa normal altın günü gibi olmuuuuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar para üzerine düzenlemişler ama konsept aynı evet ;)) Sevgiler deep :))

      Sil
  6. İşte öyle olduğumuz için başlarımıza ağrılar giriyor ya son saatlerde müfredcim :))

    YanıtlaSil
  7. pek bi eğlenceli olmuş sanırım...sabırlar diliyorum...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne eğlence :) Sevgiler benden de canımcım ;)

      Sil
  8. pek bir muhabbetli eğlenceli gün olmuş, oldum olası sevemedim günleri....

    YanıtlaSil
  9. Kalabalık ortamlarda yardım edeyim bahanesiyle direk mutfağa atmış buluyorum kendimi :D Mutfağa giremiyorsam yandımmmm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaahaa... Seni gidi kurnaz blogcan seniii!! Mutfak şeysi de doluysa o zaman da yanıyoruz işte. Ayak altında olmamak için mecburen suspus salona dönüyosun :) Al otur dinlemeye devam et artıkın o zaman :)))

      Sil
  10. oralardaki kadın bakış açılarını-yaşam tarzlarını gördükçe dehşete düşüyorum... ama onlardan da çok şey öğreniyorum... :)) yine de yılda bir kaç kez yeterli... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ölçü güzel :)) Yılda bir kaç kez kafidir ;)) Sevgiler canım :)

      Sil
  11. Demek ki bütün günler aynı oluyormuş. Bende çok stresli oluyorum böyle günlerde ama dediğiniz gibi çok da uzaklaşmamak lazım :)

    YanıtlaSil
  12. Evlendikten ve hele ki çocuktan sonra öyle Osmanlı gelini edası falan kalmıyor halde inan :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de Yeşim ;) Belki de o yüzden gelinin hali o gün pek eyreti geldi bana :))

      Sil
  13. Keyifli bir makale olmuş.İlgiyle okuduk emeğinize sağlık....

    YanıtlaSil

Düşüncelerini yazabilirsin...