5 Ağustos 2019 Pazartesi

Buçuk kromozom fazlalı...

   Sanırsam bir Down sendromlu'dan yarım kromozom filan eksiğim. Sanki buçuk kromozom döndürmüş gibi beni down sendromlu olmaktan. Kendime ve çevremdeki yaşıtların davranışlarına baktığımda bu kanıya varıyorum. Yani şimdi öyle olsa bile bunu buraya niye yazdım?  E çünkü bloğumu az biraz günlük yazar gibi de kullanıyorum da ondan.  


    Neden down sendromlu benzetmesi?  Çünkü onlara baktığımda kendimden çok şey buluyorum. Sanırım tek farkımız fiziksel belirtiler. Geri kalanında bu bir kromozom fazlası olan cemaatle aynıyız yani.  
    İnsanları çok seviyorum bi kere. Çoğunu yani... Bu yüzden de çok kolay kırılıyorum. Kabuğuma çekiliyorum. Çok sevmesen olmaz bunlar. Al sana down sendromu semptomu. 
    Yakın çevremdekilere sımsıkı sarılmaya ve öylece dakikalarca kalmaya bayılıyorum. Dokunmak benim için mucizevi bir şey.  Yaşlılarımın ellerini ellerimin arasına almak... İnsan asırlık yaşanmışlıklar çekiyor iliklerine böyle tensel temas anlarında. O anlara bayılıyorum. Al işte al down sendromunun en belirgin faktörü. Sevgiyle  sarılmak...  

    Çoğu zaman hesap kitap gütmeden açıyorum kalbimi. Anlatıyorum içimdekileri, hayalleri ve inandıklarımı.  Bazen ilk tanışmalarda bile. Evet cömertçe ve dürüstçe... Şaşırıyor karşımdakiler ama alışıyorlar bir süre sonra. 
   Tatsızlık, tartışma ya da soğukluk içeren diyaloglardan nefret ediyorum ve çok etkileniyorum.  Direk ortamı terk etme eğilimi... Bazen de günlerce aynı ortama dönememe...Aşırı huzursuzluk...  
Daha vardır ama yazıyı uzatmayayım.              Önceleri üzülüyordum bu hallerime. 
Kendi yaşıtlarımla aramdaki bu kadar derin farklar olmasına. Onlar ayrı bir cumhuriyetin üyesi gibi ben ayrı... (Zaten kimse yaşıma inanmıyor.)
    Sonra baktım ki mutlu olmak değil mi şu hayattaki gaye?  Ve kendi yaşıtlarımın hesaplı kitaplı davranışlarıyla daha da yanlızlaştıklarına bakınca...  Yani çevrelerinde bir sürü insan olmasına rağmen hakiki anlamda gönül coşkusu bulamayışlarına...  Bir yazarın dediği gibi; okyanuslar için yaratılmış olmalarına rağmen bir çamaşır makinesinde sıkışıp kalmışlıklarına...  
İyi böyle Bilge dedim sonra. Üzülme ve değişmeye çabalama.  Belki de insanlığın yakalamak istediği frekanstasın da haberin yok hâla.  
O gün bu gündür  devam ediyorum ben de buçuk fazla kromozomlu bir down sendromluymuş gibi davranmaya.  Yani içimden gelen coşkuyu bolca kullanarak ve asla hesapla kitapla içimde bırakmayarak... Şeffafça yaşamaya... 
Güzel haftalar olsun canlar ;)  
Fotoğraf,  Foça/ Yazlığın balkonundan akşam vakti.  

16 yorum:

  1. sen ne güzelsin öyle 😊❤ okurken keyif alıyorum senin bu güzel satırlarından 😊 ve tüm yazdıklarına noktası ve virgülüne kadar katılıyorum 😊 ve ve yazarın sözüne bayıldım çok güzel söylemiş gerçekten ... herşey gönlünce olsun inşallah canım Sevgiler 😊❤🌸🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmak bu yüzden bu kadar güzel işte blogda. Yazmayı en çok besleyen anlaşılma hissini veriyor bloglar. Sağolasın canım. Güzel dualarına da çok amin... Sevgiler benden de :)

      Sil
  2. keşke hepimizin ruhu down sendromlu olsaydı... dünya ne güzel bir yer olurdu...
    o söz de ne anlamlı öyle...çerçevesi genişletilip başka nice şeye uyarlanabilecek türden...
    mutlu haftalar bilgecim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hep düşünürüm dünyanın o güzel kalplerle dolup taştığını bazen. Çok farklı olurdu her şey eminim. Söz tasavvuf atıf eder. Sağolasın canımcım, Sevgiler :)

      Sil
  3. ben de insanlara karşı sıcak ve samimiyim ama bazen fazla şeffaf olduğumu düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu ben de düşünüyorum,sözler veriyorum kendime ama yine de her şey aynı oluyor. O sebep böyle mutlu olmaya bakmak çare :) Sevgiler :)

      Sil
  4. Sen kendini nasıl hissediyosan öyle olsun :)) önemli olan iyi insan olmanız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Arsel'cim. İyi insan olabilmek önemli... Yaradan öyle seviyor çünkü. Sağolasın canım :)

      Sil
  5. Bence de keşke herkes onlar gibi olsa birbirlerini sevse

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar samimi, ne kadariçten ifadeler bunlar. O güzel özünü hiç kaybetmemen dileğiyle 😍😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldızcım yıllar geçiyor, ağaçlar yaşlanıyor, kuşlar ötüyor ama ben değişemiyorum ki hiç. Sağol canım benim, yüreğine sağlık :)

      Sil
  7. aramızda spastik beyinli çok, kendini akıllı zanneden. ay down olmak daha iyi tabiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın gerçek özürlüler iyi kamufle günümüzde. Sevgiler deep ;)

      Sil
  8. Onların sevgisi kadar sevgisi olsa insanların birbirine eminim dünya çok farklı olurdu. Çok güzel bir yazı arkadaşlarımın da okumasını kesinlikle tavsiye edeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasınız. Sanırım sitenizde birden fazla yazar var. Buraya geldiğinizde isim de yazarsanız çok mutlu olurum :) Teşekkürler ve sevgiler :)

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...