29 Nisan 2019 Pazartesi

Ortaya karışık


#Geçtiğimiz Cuma gecesi harika bir deneyim yaşadım. Onlıne yazarlık kursu almak müthiş bir deneyimdi benim için. Ve kurs alan diğer arkadaşların yazarlık heyecanını görünce yalnız olmadığımı bilmek de çok keyif vericiydi.

#Bu sabah kahvaltıya misafirim vardı, sonra kahveye başka arkadaşım geldi.Güne okuyarak başlamadığım günlerde birden Antartika'ya uçmuşum da o denli gurbette kalmışım hissine giriveriyorum nedense.

#İnsanların havadan sudan sohbet ederken konuyu ısrarla siyasete getirmeye çalışmasından daha itici bir şey var mı şu hayatta ?


# Üst kattaki doktor komşum piyano çalan minnak oğlunun çıkardığı seslerden dolayı bize rahatsızlık verdiklerini düşündüğü için üzüldüğünü söyledi geçen gün. Oysa minnağın çaldığı parçaları keyifle dinliyorum. Günden güne kendini geliştirmesi bana azim konusunda ilham veriyor.Mozart'ın Türk marşını tek çırpıda çalıyor. Ve ben bazen yazarken onun piyanosunun tuşlarından gelen naif notalarla doğaçlama fon müziği kazanıyorum. Bunu komşuma da söyledim. Mutlu oldu.

#Ramazanın yaklaşması bana heyecan veriyor. Bambaşka yaşamak istiyorum bu ramazanı. Bol enerjili. Bol paylaşımlı. Tek saniyesini bile ziyan etmeden. Hadi inşaallah...

#Bez bebek dikmeye başladım. Güzel sonuçlara ulaşırsam eğer paylaşırım bloğumda. Bebeğine sevinçle sarılan minnak kalpleri düşününce heyecanım artıyor.

#Bazı ilişkilerde samimi olabilmek için soğuk nezaketten özenle kaçınmak gerektiğini anladım geçtiğimiz hafta. Soğuk nezaketle yürüyecekse bu gemi, bi yığın adam var diyorsun. Sen acizliğini ve çaresizliğini de adam gibi koyabiliyosan ortaya o zaman benim için özelsin diyorum yani. Ya da tam tersi de geçerli. Sen samimi olmak istediğin birine, rahatça yetersiz olduğun yönleri açıp risk almalısın bazen. Böyle karmaşık şeylere mesai yapmasa beyin cillop olacak bende de. Ah işte genler...

#Ha bi de şunu öğrendim. Asla çok güçlü olduğunu düşünme. Çok fazla güç kaybettiren bir şey bu. Ama güçsüz olduğunu kabul etmek ise tablet tablet vitamine değer bir güç desteği.Yemişim kişisel gelişimcileri. Bu da aklımda olsun.

#Salonumdaki saksılardaki çiçekler, büyürken dikey pozisyon yerine yatay pozisyonu tercih ediyorlar. Böyle saksıların üstünde yayım yayım yayılmış kalanşolarım var. Relax olma konusunda bitkiler ev sahipleri ile senkronize mi yanii ? Bilim bunu açıklasın.

#Yaşadığım şehirde, yani İzmir'de bir kitap gurubu oluşturmak istiyorum. Yani senin gibi okumayı seven insanlarla arada bir buluşup okuduğunuz kitaplar üzerine sohbetler ediyorsunuz. Yeni kitaplardan bahsediliyor filan... Maksat senin gibilerle kaynaşma olsun. Hatta yazma gurupları da kuranlar varmış. Bunu araştırmaya başlıyorum en kısa zamanda.

#Binaların azametli dikey halleri ve de heybetli plaza girişleri içime sıkıntılar bastırıyor.

#Günlerce yazasım gelmesine rağmen şu ana kadar ki hayatımda tek bir yayınevine tek bir satır şey göndermemiş olmam gerçeği hayatımın özeti gibi karşımda durup durur. Seviyorum da çabalamıyorum ben. İnsan, eşya, iş her şey için bu geçerli sanki. Olmaz ki.

#Sosyal medyada canımlı cicimli yazmak samimiyetsizmiş. Bu da acımasız genelleme. Ne diyeyim ben şimdi karşımdaki blogcanın adını bilmiyorsam mesela. "Şşştt" mi diyeyim? "Huu kardeş"mi diyeyim? Tabiki nazikçe canım cicim  filan dicem. Yav zaten babannemin lakabı "Şekerim hacı" ise ben kromozomlarımı nereye kadar zorlayabilirim ki sert ve ketum olsunlar diye ? Hiç zorlayamam valla. Tabiki canım cicim derim. Ay hemen asıp kesmeyin  insanları allaseniz. 

#Bu hafta hastanede kontrollerim cillop gibi geçsin gitsin ve artık kan sulandırıcı iğne kullanmama gerek kalmasın diye dua ediyorum habire. Siz de duama katılın olur mu. Alın işte samimiyet ;)

Bugünkü Amelie kafası tarzı döktürmeler de bu kadar olsun canlar.
Selamette ve sevgide kalınız hepiciğiniz ! :)

Fotoğraf, Kızlarağası hanı, Kemeraltı/ İzmir

Hadi adını andık gücenmesin, şunu dinleyin de gidin ;) 


40 yorum:

  1. Mozaik pasta gibi çok karışık konulardan oluşan bir yazı olmuş yazıyı okurken Çok keyif aldım ben de dualarınıza amin diyorum Her şey gönlünüzce olsun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güç yerine göre insanı zehirler. İnsan güçsüz olduğunu anladığında güçlüdür İstiridye Avcısı.:)

      Sil
    2. Bir de şu yorumları cevaplasan iyiydi İstiridye Avcısı. Ben ara ara gelerek cevaplara bakmayı çok severim. Hadi sağlıcakla kal.

      Sil
    3. Değerli Fatih bey, çok teşekkür ederim kıyemtli yorumlarınız için. Yahu hiç cevaplamaz olur muyum ben böyle içtenlikle yapılmış yorumlarıı :)) Ama şöyle bir adet edindim sankilim; bir yayını paylaştıktan sonra bir kaç gün geçsin ki herkes bakabilsin ve yorumlayabilsin diye bekliyorum. Yani ilk yorumları hemen cevaplarsam bazılarına geç cevaplamış olurum gibi geliyor ve sanki bu da diğerlerini kırabilirmiş gibi geliyor. Yersiz bir evham da olabilir tabi. Bundan böyle daha hızlı cevaplamaya çalışırım. Bakın sizin bu tavrınız da samimiyetti, onun için de ayrıca teşekkürler. Güç konusunda da hemfikiriz demek ne güzel. Yüreğinize sağlık :)

      Sil
    4. Yersiz bir evham olur mu? ne güzel düşünmüşsünüz. Tez canlılığımı bağışlayınız lütfen. Çok teşekkürler.

      Sil
    5. Estağfurullah :) Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Çok iyiydi bu yazı. Seninle birlikte duygudan duyguya salındım. Mozartı da dinledim. Teşekkür ederim CANIM CIĞIM, CİCİMCİĞİM👍😇😍🌷🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah tatlı Yıldızzz !! Seninle karşılıklı çay içmek istiyorum deniz kenarı bir yerlerdeee ! Kabul et Rabbim bu duamıı, aminnn ! :))

      Sil
    2. Canımm ya AMİNNNNNNN. Ne tatlısınnn. Dileği gözünde canlandırırsan olma ihtimali artıyormuş."Keşke üstüne şal alsaydın denizden gelen esinti dokunmasın.... ⛵⛵⛵🛳️🛳️🛳️🐬🐬🐋🐋🐳🐳🐟🐟🥤🥤🥤🥤🌞🌞🏄‍♀️🏄‍♀️🏄‍♀️😇😇😍🌷🌷🤚"

      Sil
    3. Aaa öylemiymiş!! Dur hemen devam edeyim o vakit! Aldım aldım canımcım şal hatta bak iki tane almışım seni de düşünüp dur hemen çıkartayım çantadan :))) Al bakim sen de şunu omzuna güzelce! ;)) (Allahım herkese blogcan kafası versin valla çok güzel böyle!))

      Sil
    4. 😍😍🌷🌷🌷😊😊🤚🤚

      Sil
  3. Geçti geçti diyeyim iğneler bitsin gitsin.

    YanıtlaSil
  4. Amelie yazılarınızı okumayı çok seviyorum ve güç konusunda size katılıyorum çok güçlü olmak güç kaybettiriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep oku hep gel sen küçük minnak dünyam benim :) Güç konusunda olayı erken yaşta kavradığın için şanslısın. Yüreğine sağlık :)

      Sil
    2. Yanlış yere yazmışın müfredim:) Ha bak o güzel olur. Ama köyde yapabileceğin kendi işini de çok merak ettim bak şimdi. Ne iş yapıyosun müfredcim sen? :))

      Sil
  5. Öncelike umarım tahliller iyi geçer, komşunun oğlu makul saatlerde piyano çalıyorsa ne güzel bizim eski komşunun oğlu sahurda flüt çalardı bir an aklıma o geldi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel dileğinize :) Sahurda flüt konsepti de bi değişik olmuştur eminim ama bizim komşu oğluşunun yatış kalkış saatleri düzenli sanırsam neyseki :)))

      Sil
  6. Güzel bir kafa bu bence , her başa lazım:)

    Duana katılıp amin diyiyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi dersin Hane-i Lal :)) Biraz karışık gibi ama idare ediyoruz. Duama katıldığın için yürekten sevgiler canım :)

      Sil
  7. Umarım tahlilleriniz iyi gelir çok samimi bir yazı ya zevkle okuyorum her seferinde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ben de yorumlarınızı okuduğumda mutlu oluyorum emin olun :)

      Sil
  8. sheer heart attack. çok eski queen şarkılarındaan. nerden buldun o albümü yaa. cd sini bulmuştum ben de sahaflarda :) instada "hayatyaziyor" var, izmirden, onların var öyle kitap grubu sanırım hatta yazarlık kursuna da gitti, instadan konuş onunlaa, deep dedi dee :)

    https://hayatyaziyor.blogspot.com/

    blog adresi de buuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep canımın içii biliyosun İzmir Kemeraltında bi Kızlarağası Hanı var. Orda üst katta bir sürü taş plaklar ve kırkbeşlikler var. İstediğin şeyi bulabiliyorsun orda harika bir mekan. Eminim biliorsundur sen de zaten.
      Neysem "hayatyazıyor" ile yazıştık azıcık. Gurup yaz tatiline girmek üzereymiş ama olsun güzel bir tanışma oldu yine de. Ya iyi ki varsın iyi kii tanıdım seni deep annemmm ! :)))

      Sil
  9. Müfredcim amin Allah razı olsun. Köy işleri inan göründüğü gibi değil sanırım, anlatılanlar dehşet enerji isteyen şeyler :)))

    YanıtlaSil
  10. O zaman kocaman bir caaaaaanıııım ile başlayayım yoruma. Çünkü en çok kullandığım kelimedir. Bence samimiyetsizlik değil tam tersine samimi olmak için sevgi dolu bir söz. Eğer içinden tanımadığım insana karşı bile sıcacık hisler geçiyorsa bu yeter canım demek için. İnşallah sağlığında düzelir en kısa zamanda ve hep sıhhatli olursun. Hastalıklar küçük olsa bile insanı üzüyor kendimden biliyorum. Yakınlarda olsaydım gelirdim okuma toplantılarına ama İç Anadolu beni ahtapot gibi sardı kıpırdayamıyorum. Şikayetçi gözükmeyeyim ama ailemle olmak şahane. Belki yüksek lisans vesilesi ile çıkarım buralardan. Kısmet. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Bonheurcum benim ben de yürekten ve içi dolu bir canımmm diye cevaplayayım o vakit seni. Bak seni yakından hiç gördüm mü hayır hiç karşılıklı çay içtik mi hayır... Ama yazdığın naif yorumlarla, sevimli blog paylaşınlarınla içi dolu bir ruhu ihtiva ediyorsun nazarımda ve gönül rahatlığıyla canımlı hitaplar kullanabiliyorum. Sevgi sözcüğünde niye tasarruflu olalım hiç anlamıyorum.Güzel şifa dileklerine de yürekten amin annem. Neysem sen şu yüksek lisans işine güzel odaklan o vakit. İç anadolu da nereye kadar dimi. Ama şikayet yok yine de tabi. En güzeli bilir Mevla ;) Sevgiler canımm! :)

      Sil
  11. güzel bir tarz olmuş:) şu okuma yazma grubu benim de aklımda beraber bakalım bir konuşalım bunu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım, konuşalım evet evet ;)

      Sil
  12. Hoşgeldin İlkay :) Bazen böyle olur. Aniden karşına bir yazı çıkar ya da bir kitap ya da bir film falan ve de sanki oturup seni iyi hissettirmek için gönderilmiş bir dost gibi içine ferahlık salar. Ben de çok sık rastlarım. Yazımın sende bu hissi uyandırmış olmasına sevindim canımcım ve her daim beklerim. Aldığın kararlara da katılıyorum. Salıver gitsin. Kader onunla iyi geçinirsek iyi bir dost. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. geçmiş olsun öncelikle inşallah bir an önce iyileşirsin... online yazarlık kursu nasıl oluyor ki çok severim böyle şeyleri ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolasın canım. Sevdiğim bir yazar düzenliyordu. Ben de katıldım. Yani belli bir saatte internet ortamında canlı bağlantı ile yapılıyor. Bazı yazarlar bunu yapıyor :)

      Sil
  14. her maddeye yorum yazasım var... süreyi sosyal medyadan yana kullanayım... o birileri sosyal medyanın bilirkişileri, kural koyucuları mı imiş? kendileri gerçek hayatta samimiyetsiz oldukları zamanlarda öyle konuşuyorlar ki, bunu da sosyal medyada genelleme yoluna gidiyorlar demek ki... ben her yerde cım, cim ekleriyle konuşurum.... ne yani burada x hanım mı diyeyim?! ha bir de çok geçmiş olsun...iyi ki yazıyorsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruşyena sende de o elektriği almıştım canımcım zaten beni yanıltmadın bak. Dimi ama, içimizden geldiği gibi olmak varken niye kasalım ? Çok teşekkür ederim, yazmamla ilgili olarak da sizden aldığım enerji ile yazıyorum belirtmeliyim ;)

      Sil
  15. Hayatı dolu dolu yaşadığınızı fark ettim okurken. Mutluluklarınız daim olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince... :) Çok teşekkür ederim, hep birlikte daim olsun :)

      Sil
  16. Ne güzel olmuş bu yazı :) Saksıdaki çiçekler, fotoğraftaki queen plağı, güçlü olma ile ilgili yazdıkların, İzmir' de olman, vs vs hepsi ilgimi çekti. Sağlık için de şifalar diliyorum. :)

    YanıtlaSil
  17. "Üst kattaki doktor komşum piyano çalan minnak oğlunun çıkardığı seslerden dolayı bize rahatsızlık verdiklerini düşündüğü için üzüldüğünü söyledi geçen gün. Oysa minnağın çaldığı parçaları keyifle dinliyorum. Günden güne kendini geliştirmesi bana azim konusunda ilham veriyor.Mozart'ın Türk marşını tek çırpıda çalıyor. Ve ben bazen yazarken onun piyanosunun tuşlarından gelen naif notalarla doğaçlama fon müziği kazanıyorum. Bunu komşuma da söyledim. Mutlu oldu."

    Okul sebebiyle evde ve uyanık olduğu süre max. 3-4 saat olan 6 yaşındaki kızımdan sürekli şikayet eden alt kat komşumla yaşadığım sorunlar yüzünden çok üzüldüğüm şu günlerde sizin bu yazınız beni çok mutlu etti. demek ki anlayışlı insanlar var hâlâ dünyada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah gidi bizim konfor alanlarımız, tahammülsüzlüklerimiz, hayali sınırlarımız filan... Şehirlerde yaşamak bunlardan örülü birer tuzağa dönüştü bugünlerde.
      Güzel yorumunuz için sağolasınız.

      Sil
    2. gerçekten şehirlerde yaşam ve komşuluk giderek zorlaştı.

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...