1 Şubat 2019 Cuma

Bahrü'l Medid' e giriş

   Dedim ki kendime "Bilge gel kızım, cumaları adam gibi şeyler yaz. Bi ciddi bi hanım ol.Laklakçı leyleklik nereye kadar annem?! " Tamam dedi öte yanım. Bazen kendi kendimin sözünü dinlediğimde kendimi epeyce seviyorum :) (Bu son cümle de böyle ayarsız bi ifade olarak tarihe not düşülsün:)) Neysem...

   Bahrül Medid tefsirine başladım geçenlerde. Allah faydalandırsın. Cumaları ondan alıntılar paylaşayım diyorum. Hafta içi dikkatimi çeken kısımların altını çizer Cumaları da bloğumda paylaşırım inşaallah. Bir şeyler alıyorsam zekatını vermiş olurum böylelikle belki. Aslında tefsir okumakta çok geç kaldım. Yaş olmuş 40. İnandığın, gönül verdiğin, kimliğinde yazan maneviyatı tastamam anlatan çeviriye kırkında teşrif ediyorsun. Aman ne güzel, çok zahmet oldu. Bahanesi yok bir gaflet hali.
   Neyse kendime saldırmayı da bi kenara bırakıp tefsirden biraz bahsedeyim. Bugün biraz tanışma şeysi olsun. Aslında bu konu çok komplike ve detay içeren bir mevzu tabi ama anladığımın en yalın halini aktarmaya çalışayım.
   Bahrül Medid  bir "işari tefsir". (Evet tefsirin de çeşitleri olduğunu bu tefsiri okumaya başlayınca öğrendim.) Giriş kısmında bu çeşitlere detaylı olarak değiniliyor. Sevgili peygamberin (s.a.v) şöyle bir sözü var :
"Kur'an-ı okuyunuz ve onun gizli manalarını araştırınız." Ve bir başka sözü :
"İlim ikidir: Biri kalpte gizlidir ki faydalı olan budur; diğeri ise dildedir; o , Allah'ın insanlara karşı bir delilidir." Ve bir başka sözü :
"Kur'an'ın bir zahiri(görünen), bir batını(gizli), bir haddi(sınırı), bir matlaı(hakikatinin müşahede yeri) vardır."

   İşari tefsir, Kur'an-ı Kerim'deki gizli manaların,ilim ve işaretlerin ortaya çıkarılması olup kısaca şöyle tarif edilmiş :
" İşari tefsir, Kur'an-ı Kerim ayetlerinin zahir(görünen) manasından farklı olarak seyrü suluk ehlince vakıf olunan bir takım gizli işaretlere göre tevil edilmesidir. Ve ayetin zahirinden kastedilen mana ile bu tevilin arasını birleştirmek mümkündür."
   Ben işari tefsir okumayı tercih ettim. Çünkü her şeyin gece ve gündüz gibi bir dengesi olduğuna inanıyorum. Allah'ın ifadelerinin de hem görünen hem görünmeyen kısımlarına (Sevgili Peygamberin de buyurduğu üzere...)  Allah dostları vesilesiyle tam olarak vakıf olabilmek duasındayım. Bunun için İşari tefsir okumak en güzel tercihti benim için.  

Yazarı İbn Acibe'den bahsetmek gerekirse soyu Hz. Hasan'a ve oradan sevgili Peygamberimize (s.a.v) dayanan 1748 doğumlu Allah dostlarından biri. Ben çok uzatmayayım. Tefsirin girişinde mübareğin hayatı da detaylı olarak verilmiş zaten.
   Ben tefsiri Semerkand yayınlarından temin ettim. Oldukça sade ve anlaşılır bir dille yayına hazır edildiği için gayet iyi gidiyor. (Yayın gurubunun internette satış noktaları var diye biliyorum.) Tam 11 cilt. İlk cildin yarısına gelmek üzereyim. Ee bi duanızı alırım artık. Zihin açıklığı versin Mevla, sonuna ulaştırsın gibilerden... :)
Çok özet geçtim canlar, detaylı bilgi isteyen sağdaki mail adresimden ulaşabilir. 
Herkeslere selamlar sevgiler ve miss cumalar olsun diyeyim inşaallah ! ;) 

25 yorum:

  1. Allah aşk ile okumayı nasip etsin. Biz de zekatını vereceğin Cuma yazılarını merakla bekleye duralım o zaman. Hayırlı cumalar 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Aşk ile okumak" Ne güzel dedin... :) Çook amin Yıldızcım sağolasın ;)

      Sil
  2. hımm iyi yaaa duymadığım bişiymiş bu kitap. faydalanalıım :) bi dee, kuzey polisiyesinde aksiyon yok, çok değişik yaa kuzey polisiyesi ve edebiyatı. olaya değil doğaya dayalı daha çok. yükselen edebiyat şu anda onlar. filmleri dizileri de öyle. kuzeylileri keşfet bencesii :) kitap film dizi istersen sölerim kuzeyden bişiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzeylilere bi bakiciğizz anlaşıldı deepciğim :) Polisiyesinde aksiyon olmayan bir kültürü merak ettim ki zaten :))) En seçkinlerinden varsa önerilerin alabilirim ama sinema olursa sevinirim cancağızım :) Çook öptüm sağolasın ;)

      Sil
    2. kutup çizgisi aşıkları
      onur savaşı (jagden)
      headhunters
      lilja forever
      gir kanıma
      tekrar (reprise)
      dogville
      düğünden sonra
      noi albinoi
      metalhead

      bunları bir denee. olmassa sölerims yineğğğ :)

      Sil
    3. Ay kıyamamm! Hemencik listelenmiş :)) Temamdır alındı kayda ;) Kuzeyliler kaçışın kenaraa ben geliyore!! :)))

      Sil
  3. Sonuna kadar güzelliklerle okuyun inşallah :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel o satırlarda da, ruhuma akar bir şeyler inşaallah :) Çok teşekkürler sevgiler benden de ;)

      Sil
  4. Ilk defa duydum not aldim

    YanıtlaSil
  5. Güzel düşünmüşsünüz hayırlara vesile olsun

    YanıtlaSil
  6. Rabbim yolunuzu açık etsin, ilmi bilgiliri depolama alanınız genişlesin daha çok daha çok bilgi edinebilirsiniz inşaallah ... Okuduklarınız size şifa kaynağı olur aşk ile dolar içiniz inşaallah, hayırlı, mübarek cumalar... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dualar Furkan kardeş :) Sağol varol sen de inşaallah. Hep birliktesi için amin olsun güzel dualarına da inşaallah ;) Teşekkürler :)

      Sil
  7. Ne kadar güzel bir blogun var artık takipçinim canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Her zaman beklerim, sevgiler ;)

      Sil
  8. Haydi bakalım biz de bekleyelim paylaşacaklarını :)

    YanıtlaSil
  9. O halde artık şu sorular karşısında önce tebessüm sonra el cevap edip layıkıyla yaptığının karşılığını almanız duasıyla; hangi soru/lar:

    "Anne .. şu hadise de şöyle miydi? Ya bu nasıl bir olgu.. neden anne?"

    Allah feyzimizi artırsın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bağlam yapmışsın Selimhan kardeş :)) Ama henüz öyle sorular soracak bir evladım yok. Anne olmadım yani. Olursam artık, inşaallah :) Ve feyiz duasına yürekten amin, teşekkürler :)

      Sil
  10. mimledim senüüüüeeeee :)

    YanıtlaSil
  11. Ben de 10. cilddeyim dediğim günleri görürüm inşaallah aradan çok uzun zaman geçmeden hani :)) Ruhul beyan'ı duymuştum. Bi bakayım ona da. Oku müfredcim okuyalım. Son nefese kadar inşaallah... Sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
  12. İlk kez duyuyorum bu tefsiri. Hayırlara vesile olması dileği ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah işinize yarar bir bilgi olmuştur :) Aminn, sevgiler :)

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...