8 Şubat 2019 Cuma

Besmele ile ilgili...

   Sevgili tatliş insanlar, cumalar miss kokulu ve mübarek olsun hepimize ! Şimdi içinizden biri çıkıp şöyle diyebilir: "Yavv tatliş olduğumuzu nerden biliyon ?! Belki içimizde kedi kesenlerimiz var !" O zaman ben de ona şöyle derim : "Olur mu hiç... Bu devirde kendini dışarıdaki cezbededici bir sürü mihraktan uzaklaştırıp yazmaya  ve okumaya meyletmiş ince ruh bir blogcan, nasıl tatliş olmaz da  kedi kesebilirkine??" Tabi bi de blogcan olmayıp da bloğumu okuyanlar da  var mı bilmiyorum. Varsa da yazsın lütfen, kimliğini ifşa etsin ! :)) Neyse neyse... Anca böylesi rezil bi giriş yapılabilirdi ama silmiyorum canlar. İçimden geldiği gibi yazmak bu bloğun en önemli düsturlarından biri çünkü. Anlayınız artıkın ;) 
    Şimdi bu girişi kafanızda sıfırlayıp ikinci paragrafa odaklanın. Bu Cuma Bahrül Medid'den besmele konusu ile ilgili bir kaç  alıntı paylaşıyorum inşaallah. Bahrül Medid' de ne ola ki ? diye soran varsa renkli kısma bi tık tık yapsın, anlatmıştım geçen Cuma. 
Kendi anlatımımdan ziyade yine alıntı şeklinde paylaşım yapmayı tercih ediyorum. Besmele konusu çok uzun ve kapsamlı bir konu ama ben dikkatimi çeken bazı alıntılar paylaşarak nasiplenmemizi diliyorum. 

#Arifler derler ki : 
Bütün ilimler,hikmetler,sırlar,sevgiler,feyizler, makamlar ve nurlar besmelede gizlidir.

#Cenab-ı Hak mümin kuluna sanki şöyle buyurmaktadır: 
Şüphesiz senin yaptığın taatlere musallat olacak şeytan diye bir düşmanın var. Sen bir işe başladığında, "bismillahirrahmanirrahim" diyerek o taate benim damgamı vur ki şeytan bir zarar vermesin.

#Enes b. Malik'ten rivayet edildiğine göre, Hz. peygamber(sav) şöyle buyurmuştur: 
"İnsanların elbiselerini çıkardıkları zaman 'bismillah' demeleri insanların mahrem yerleri ile cinlerin gözleri arasında perde olur." 

#Kim abdest alır besmele çekmezse sadece yıkadığı azaları temizlemiş olur. Kim de abdest alır ve besmele çekerse bütün vücudunu(manen) temizlemiş olur. 

#Bütün hayırlı ve helal işlerin başında besmele çekmek sünnettir, sevaptır. Bu konuda şu hadisi şerif her şeyi özetle ifade etmektedir:
"Besmele ile başlamayan her iş bereketsizdir." 

# Haram bir iş yapılırken besmele çekilmez; çekilirse günaha girmiş olunur. Eğer haram bir iş yapılırken kasten ve hakaret için besmele çekilirse bunu yapan kimse küfre girer. 

Bu hafta da bu kadarlık yetsin ;) 
Dilerim ki tüm işlerimiz besmele ile başlasın, bereketlensin ve selametimize vesile olsun canlar ! 
Aaa güzel hafta sonları da olsun hepiciğimize !  
Sevgiler :) 

21 yorum:

  1. Besmelesiz işe başlamam. Her daim insanı korur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, daim olsun inşaallah :) Ben bazen unutabiliyorum. Sevgiler :)

      Sil
  2. Her hayrın başıdır besmele, Allah razı olsun Paylaşımın için Abla... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah senden de razı olsun Furkan, selam ve dua benden de :)

      Sil
  3. yemek yemeden önce de besleme çekmek lazım,evin bereketi gelsin diye..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bereket demişken, bi önceki günün konusu da bereket idi bu arada. Teşekkürler :)

      Sil
  4. ben de çok inanırım besmele nin büyüsüne hayrına...hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu olsun inşallah canım sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah sevgili hemşerim ;) Her işimizin başında daima besmeleyi daima hatırlayalım işler selamete çıksın ;) Sevgiler benden de :)

      Sil
  5. Bazen unutabilsem de sürekli hatırlatırım kendime :) Faydalı bilgileriniz için çok teşekkürler. Hayırlı cumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Hatırlayamazsak hatırlatanlarımız olsun yanımızda her daim inşaallah. Sevgiler :)

      Sil
  6. hatırlatma için teşekkürler, devamını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Devamı için inşaallah diyelim ;) Sevgiler :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. İnşaallah mübarek olmuştur cuma :) Sevgiler ;)

      Sil
  8. pikuuuuu :) bi deee ciddi bişiyi yine komikli anlatmışsın seeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma deepciğim ciddiyet ameliyatla bile monte edilemez sanırsam, napiim böyleyim ;) Sevgiler canımcım :)

      Sil
  9. Aksi giden işlerimde "beslemesiz" mi başladım acaba diye düşünürüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep hatırlayalım inşaallah en güzelin adıyla başlamayı her işe. Sevgiler :)

      Sil
  10. Haklısın Müfredim,Rabbim bolca kullandırsın, sevgiler canım :)

    YanıtlaSil

Düşüncelerini yazabilirsin...