21 Şubat 2019 Perşembe

Amelie kafası :)

   Amelie filmini izlemeyen insan evladı kalmamıştır sanırım. İtiraf edeyim film bana bütünü itibariyle az biraz sıkıcı gelmiştir ama orjinal anlatımı dolayısıyla yine de tarafımdan takdir ödülünü kapmıştır. Ha bunun yanı sıra da uluslararası platformda da bir kamyon kadar ödülü cukkalamıştır ama tarafımdan alınan bir ödül yanında bu ıvır zıvır şeysilerin ne hükmü vardır ?
   Filmde sevdiğim şeylerden biri, giriş kısmında her detayın en saçma sapan ayrıntısına kadar verildiği tanıtım açıklamaları diğeri de tabi ki ödüllere doymayan Yan Tiersen film müzikleridir. (Hatta yakınlarımdan gelen eleştirilere aldırmadan bunları telefonuma arama müziği olarak ayarlamışlığım vardır)
   Neysem bugün Cumartesi olmadığı için amacım film tavsiyesi yapmak değil bloğuma açtığım yeni kategorinin duyurusunu yapmaktır.
"Amelie kafası" bölümünde içimden geçenleri birbiriyle bağlantısız şekilde yazarak beyin boşaltımı eylemini gerçekleştirmiş olucam canlar. Tıpkı Amelie filminin girişindeki açıklama kısmı gibi yani. Aslında her birinize de tavsiye ederim. İyi geleceğine eminim. Hem size hem okuyana... O vakit başlayalım ;)


#Akşama arkadaşlar gelecek, evde yapmam gereken şeyler var, öğleye kadar pc başında vakit geçirmiş olmam çok saçma. :/

#Bugün tefsirden en az yirmi sayfa okumazsan gece o yatağa yatamazsın Bilgee !

#Ah içimde ise  dergimi elime alıp evimizin şu arka tarafındaki parkta  temiz havada okuma şeysi yapma hevesi !

# Seçimler yaklaşıyor. Aile içinde kardeşlerle laf saydırışlar, söz giydirmeler olmasın diye her seçim konusu çıktığında araya manzara resimli konular atıp gündemi kaynatmalı artıkın. 

#İyi ki ablam var. Akşama ikram şeysi ne yapacağımı o anlatır bana güzelce ! :)

#Eşim kişisine söyleyeyim de akşam yemek olayına girmeyelim ikram zımbırtıları akşam öğünü için yeterli olsun. 

#Lisedeki Edebiyat öğretmenimi özledim ya, nerden geldi aklıma şimdi... Adam yaşlanmıştır epeyce. Çok özledimm :(

#Bundan böyle hep lacivert ya da toprak rengi eşarplar alayım diye niyetlenip fuşya pembe eşarp alarak dükkandan çıkmışlığım...

#Balkona paletten okuma köşesi yapma hayalimi eşim kişisine empoze etmeye başlamalı, yaz geliyo ne de olsa ;)

#Mayısta büyük  kontrolüm var. İğneler biter artık inşaallah.

#Dün eşim kişisiyle yan taraftaki evin çatısında yetiştirilen taklacı güvercinlere bakarken konuşuyorduk. Dedim ki "Niye bu güvercinler takla atıyor da diğer güvercinler atmıyor?"  Dedi ki "Bunlar evcil cinsten.Sen bana yem atarsın barınak sağlarsın ben de sana takla atarım diyorlar." Dedim ki "Diğerleri de, ben her şeyimi kendim ayarlarım sana da takla felam atmam diyorlar o zaman ?" Heh evet işte öyle diyorlar dedi. Sen de güvercin olsan onlardan olurdun işte tatlım diye de ekledi. Şimdi laf mı çaktı orda adam bana acep ?

#Hem işler güçler diyosun hem telefonda Gülşah'la iki saat geyik yapıyosun!  Önünde pc açık, elinde telefon ohooo kızım mesaiyi başlat bi zahmet, yoksa belediye mi gelip başlatsınkinee?!


 Tamam gittimm !  Güzel perşembeler olsun ahali ! Ömrümüz varsa görüşürüz yarına inşaallah  ;)

Aaa bi dakika ! Şu Yan Tiersen klasiğini de iliştireyim şuracığa, dinlersiniz belkim bi ara  ;)






26 yorum:

  1. Amelia filmini bilmiyorum ama maddeler tebessüm ettiren cinsten :) ... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O maddeler daha çok şenlenir ilerde gibilerime geliyo :)) Selam ve dua benden de :)

      Sil
  2. Eğlenceli bir içdöküş olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Filmi bilmiyorum merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film sıkıcı gelebilir ama ilk giriş kısmı bende böyle bi etki bırakmış demekki ;)

      Sil
  4. Güzel bir kategori bu sayede hiç bir şey akılda kalmaz paylaşılır. Müzikte ayrıca güzeldi teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Erhan bey, evet bir nevi zihin çöpü çıkarmak gibi bir şey :))

      Sil
  5. Amelia filmini çok eski zamanda izlemiştim.Öyle çok bayıldığım bir film olmadı.Bana çok değişik gelmişti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet film çok değişik ama sıkıcıydı bi süre sonra gerçekten. Beni cezbeden, giriş kısmındaki detayların aktarımıydı sadece sanırım ;)

      Sil
  6. Sevgili İstiridye kişisi, paylaşımın da müziğin de çok güzel 👍🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Yıldız kişisii! Hatta deniz yıldızımız kişisi... :)))

      Sil
  7. Balkona paletten okuma köşesi fikrine bayıldım💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah hayata geçer de bi şip şap çekip koyarım şu bloğa bu yaz, hadi inşaallah :)))

      Sil
  8. Bu arada itiraf edeyim, yarısında kapatmıştım. O an ki psikolojim hepsini izleyemedi hani sıkıcı dedin ya :) Ben sonunu da göremedim. Bazen işte böyle gafletlere düşüyorum napalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sonunu izlemişsem bile çok net hatırlamıyorum şu an. Valla sıkıcıydı ya :)) Yok gaflet değil de refleks diyelim biz ona. Bilinç direk reddediyor sıkıcı şeyleri :)))

      Sil
  9. ha haa iyimiş amelie kafasııı ha haa :) amelie özel bir film yani o zaman küzel şeyler yazcan hihihi :) tiersen tebi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani daha çok beynimi boşaltıcam gibi bu köşede bebişim. Beyin ne kadar güzel olursa artıkın :)))

      Sil
  10. Konu Amelie'den açılır da hiç gelmem mi? Filmi kaç kez izledim, sayısını hatırlamıyorum. Film Yan Tiersen'in muhteşem müziği ile o kadar özdeşleşmiş ki. Amelie ve Yan Tiersen'in müziklerine takıntı derecesinde sevdalıyım. Aslında filmde verilmek istenen mesajları anlayabilmek için defalarca izlemek gerek. Blogunuzda sevgili Amelie'ye daima yer vermeniz benim için bir terapi adeta:) O çilekleri parmaklarına geçirip yeme sahnesi gözlerimin önünde fonda o muhteşem Tiersen. Amelie köşesi harika fikir (!) Güzel günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :) Ne güzel sizi bu kadar heyecanladırmış olması bu köşenin :))) Yani Amelie' yi burada az biraz metafor olarak kullandımsa da onun hayata saf bakışını dillendirmek belki bendeki gaye. Beynimdekileri katışıksız cümlelere dökerek, aynı Amelie gibi ;) Filmi bi kez daha izleme kararı aldım bu yorumdan sonra. Belki çözemediğim şeyleri çözerim bu kez ve daha ilgi çekici bulabilirim tamamını izlerken :) Yan Tiersen müziğine gelince ahhh deyip bırakayım ;)Müzik kendini anlatıyor zaten. Her daim beklerim, çok teşekkürler :)

      Sil
  11. merhaba, çok hoş bir blogunuz varmış, takipteyim artık:) blogumda yorumunuza cevap yazmıştım ama gözünüzden kaçabilir diye buraya da yazayım; satış sitemizdeki blogun adresi https://www.hoby.ist/ac/makale/genel ama orada normal bloglardaki gibi bir takip sistemi yok, yeni yazıları instagram hesabından da duyuruyorum www.instagram.com/hoby.ist , ilginiz için tekrar çok teşekkür ederim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. Hoşgeldiniz, iyi yapmışsınız :) Ben o zaman insta şeysinden takip edeyim en güzeli ;) Ben teşekkür ederim bloğuma gelip bilgilendirdiğiniz için. Her zaman beklerim, sevgiler benden de :)

    YanıtlaSil
  13. Yanıtlar
    1. Evet kitaplar kadar etkili olabiliyor bazıları :))

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...