7 Şubat 2019 Perşembe

Bereket üzerine...


   Yan tarafa "Okuduklarımdan" diye de bir kategori açtım biliyorsunuz canlar. O kısma genellikle, abone olduğum aylık tasavvufi dergiden ilgimi çeken bölümleri eklemeyi düşündüm.(Zaman zaman başka okuduğum kitaplardan da alıntılar ekleyebilirim tabi)  Semerkand dergiyi duyanlarınız vardır belki. Son bi kaç yıldır sabahları güne bu dergiyle başlamak en büyük zevklerimden biri. Yani şu alışkanlığın yerini, ne komşuyla sabah kahveleri ne tv de janjanlı doktorlu moktorlu sabah programları ne de watsap geyikleri... Hiç biri alamadı şükür :) 


    "Bereket" kavramını da yine çok güzel anlatmış dergicaazım. Onunla ile ilgili bir kaç not aktarayım. Çünkü günümüzde varlık ve yokluk terimleri birbirine girdi sanki. Neyse bu konuda kendim bıdı bıdı yapmaktan ziyade alıntı paylaşmayı tercih edeyim çok isabet olur. 

# Bereketi kendi hakikatiyle yeniden hatırlamadıkça modern reçeteler zaman darlığına, maişet derdine, işlerin bir türlü yolunda gitmemesine çare olmayacak. 

#Artık çoğalmaya değil berekete talip olmamız, bu talebe nailiyet için de ayet ve hadislerde belirtilen ilahi yasalara uygun davranmamız gerekiyor. 

# Ailenin huzur ve mutluluğu manasında evin bereketi, içinde Kur'an-ı Kerim okunmasına ve eve girerken aile efradına selam verilmesindedir. 

#Akrabayı arayıp sormak ömrü, erken kalkmak günü bereketlendirir. 

#Yemeğe besmele ile başlamak, topluca yemek, yemekten önce ve sonra elleri yıkamak yemeği bereketlendirir.

#Cemaatle kılınan namazın sevabı  yalnız kılınan namazdan yirmi yedi kat daha fazla olduğuna göre cemaatte bulunmakta bereket var.

#Efendimiz (s.a.v)'i , Onun ailesi ashabı ve mirasçı alimleri ile salih müminleri sevip saymak;  ilmin, ihlasın, marifetin, ilahi feyzin, ibadet sevgisinin artmasını sağladığı için manevi berekete vesiledir. 

#Bereketsiz bir bolluğun, çokluğun yahut genişliğin kimseye hayrı olmuyor. Bereket de onu hak ettiren bir iman ve takvaya sahip olmadan , ne yazdığını bilmediğimiz matbu bereket dualarını duvarlara asmakla gelmiyor. 

Bu kadarlık yetsin ;) Ben vakitten yana dertliyim her daim. Şu erken kalkma işini daha bi düzene koymam gerek sanırsam ;) 
İnşaallah faydalı bir paylaşım olmuştur :) Hepimize bereketli günler olsun canlar. Madde ve mana bakımından, her türlü...  :) 
Sevgiler... 

29 yorum:

  1. erken kalmak gerçekten bereket getiriyor güne :)

    YanıtlaSil
  2. Çok değerli bir paylaşım olmuş. Ben de zamanı berektlendirmek için çaba sarf etmeye çalışıyorum. Yüreğine sağlık canım.
    Her türlü bereketimiz bol olsun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn inşaallah Yıldızcım. Zaman çok önemli. En tasarruf edilesi şeylerden biri bu devirde. Etrafta meşgul edici bunca şey varken yani. Sevgiler :)

      Sil
  3. Semerkandin bayisi var mahallemizde ben çocukların için yayın alıyorum güzel öyküleri var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar ve gençler için de dergileri mevcut evet. Gençler için olanına da aboneyim ben. "Gençokur" Çok şey öğreniyorum valla halen ;) Sevgiler :)

      Sil
  4. Zamanı iyi kullanmak gerçekten de önemli.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Yurdagül hanım. Zaman altın değerinde ;)

      Sil
  5. Bereket ile ilgili ne güzel sözler derlenmiş. İyi okumalar

    YanıtlaSil
  6. bereket olsun, #Akrabayı arayıp sormak ömrü, erken kalkmak günü bereketlendirir.
    ben hep aradım ama onlardan arayan olmadı kestim bende aramayı.Zaten büyükler ölünce geridekiler akrabalığı önemsemiyor.Dizinin dibindeki komşu onlardan daha kıymetli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım. Büyükler ölmeden de kesenler var merak etme :) Biz elimizden geldiğince niyetimizi temiz tutalım da gerisini onlar bilir diyelim. Sen bayramda yine de ara bu arada ;) Sevgiler :)

      Sil
  7. bereketli günler olsun..

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar :) son yazımda mimlendiniz. Eğer mim yazmayı düşünürseniz bekleriz yazılarınızı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimleri severim hem de çok ;) Teşekkürler :) Gelip hemen bi bakayım :)

      Sil
  9. Allah razı olsun Abla, bereketimiz daim olur inşaallah ... Selam ve Dua ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah ablacım, senden de razı olsun Mevla ben teşekkür ederim :)

      Sil
  10. hımm alayım semerkand ben daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet al canımcım. Ufku açar ruha şifadır ;) Sevgiler :)

      Sil
  11. Konuyla çok alakasız olacak ama sitemde tek soruluk bir anket paylaştım ana sayfada sağ tarafta hemen. Fikirlerinize önem veriyorum lütfen cevaplar mısınız? Siteme profil resmime tıklayıp ulaşabilirsiniz şimdiden teşekkür ederim ^_^

    YanıtlaSil
  12. Haklısın varlık içinde darlık denen şey belki de budur. Kimisinin diline "yok" kelimesi pelesenk oluyor malesef. Allah o halden de korusun hepimizi. Sevgiler müfredcim.

    YanıtlaSil
  13. Ne kadar faydalı bir dergi not aldım:) Son alıntıya da çok hak verdim. Asmalıyız ama ilk önce uygulamalıyız ve okumalıyız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not almanıza sevindim :) Gerçekten çok faydalı konular içeriyor ;) Evet bereket duaları her duvarda mevcut gibi ama ruhlara da asmak lazım onları. Sevgiler :)

      Sil
  14. bereketin anahtarının çok olduğunu öğrenmiş olduk,emeğinize sağlık..✔😊

    YanıtlaSil

Düşüncelerini yazabilirsin...