24 Şubat 2019 Pazar

Fazıl Say / Black Earth

   Madem ki bugünüm çok hareketli geçti ve  bloğuma dönüp bir şeycikler yazamadım. Madem ki yarın da plan program dolu ve bloğuma dönüp bir şeyler yazamayacağım yine. O vakit iki arada bir derede geceye bir tını bırakır da giderim.

   Ha belki de şuncacık bir şey de anlatabilirim gece gece. İnandığım gibi yaşadığım için alışılmış kalıplara zorla sokulmak sık sık karşılaştığım bir şey. Telefonumdaki  dinlediğim şarkıları, kafasında beni soktuğu kalıba uygun bulmayan bir yakınım "Bilge senin bunları dinlemen doğru mu ? Türk sanat müziği filan dinlemez mi senin gibiler ?" diye sorunca içine zorla konulduğum kalıpta bana iyice daral gelmişti bir gün. "Türk sanat müziğinden de dinlediğim güzel şeyler var. Ama dinlediğim müziği de seviyorum."  demekle yetinmiştim ama içimde ne isyanlar ne feveranlar... Sonra dedim ki kendime, "Kızım bu ne şiddet bu celal ? İlk defa mı karşılaşıyorsun bu kalıp şeysiyle ?"
Oysa daha sakin olabilseydim o an, şunları söylemek isterdim :
Müzik, tarihimizde mizaçlara göre şifa niyetine kullanılmış bir tedavi unsuru. Herkesin doğum anına göre yatkın olduğu müzik tespit edilip onlar dinletilirmiş Osmanlı şifahanelerinde. Ayrıca ben (Yaradan'dan) gaflete düşmekten imtina ederim müzikten ziyade. Gaflet sadece müzikle değil, bazen ticaretle, bazen işle güçle, bazen evlatla giriyor usulca şu bünyelere... Neyse...

   O zaman ? O zaman iyi geceler herkese ve düşmeyin hiç bir şeyle (bir saniyeliğine bile) gaflete ! ;)

Şunu dinlerken bile... :)
Not : Fotoğraf, Hafza Sultan Şifahanesi/Manisa 

12 yorum:

  1. Olsun olsun hayat bir sunak gayri, payımıza ne düştüyse... yazıyordu bir dizelerde... seninde payına düşen bu olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet muhtemelen öyle... :) Teşekkürler uğradığınız için.

      Sil
  2. fazıl say osmanlı zamanında olsaydı,kesin başmüzisyen olurdu bence..harika dinletileri var..✔😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa evet ben de çok beğeniyorum :) Teşekkürler...

      Sil
  3. Benim doğum anıma yatkın müzik hangisi olurdu acaba,çok merak ettim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben akrep burcu için olanı dinlemiştim yani kendime uygun olanı, fena değildi :) Teşekkürler...

      Sil
  4. önyargılar
    kalıplara sokmalar
    nasihatlar,
    nasıl da çok sever insanlar kenine benzetmeyi bir başkasını
    en çok da kendine benzemeyeni eleştirir insanlar dikkat ettin mi?
    sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın sevgili Mavianne, insanlar en çok da kendine benzemeyeni eleştiriyor ve acımasızca yapıyor bazen bunu. Belki de sırf bu yüzden dikkate almamak gerek aslında her eleştiriyi. Sevgiler benden de ve hoşgeldin :)

      Sil
  5. teşekkür ederiz fazıl say için ...ah bi örense insanlar insanları kılık kıyafetine göre kendince kalıplara sokmamayı....inşallah zamanla olucaktır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım ben teşekkür ederim :) İnşaallah diyorum ben de inşaallah ümitli olduğum bir kısım yeni nesil de yok değil bu konuda. Herkesi ve her şeyi kucaklayan bir gri alanda onlar, iyi ki varlar :)

      Sil
  6. fazıl sayı çok severim. bütün hayatını okudum, yazdığı kitapları daaa. minikken gün boyunca çalışmasını daaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hayatını okumadım henüz ama müziğini seviyorum, üstad... Sevgiler datlım ;)

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...