30 Temmuz 2019 Salı

Bu ülke

   Geçtiğimiz anneler gününde almıştı bu kitabı sevgili eşim. Annelik nasip olmadı bana. Şu saatten sonra olur mu bilmem.  Rabbim bilir. Hiç bir konuda ihtirasla istememeyi öğretti yıllar bana.  Annelik de öyle bir arafta konu benim için.  Olsa süper olur ama olmuyorsa da vardır Mevla'nın bir bildiği düşüncesindeyim yani.  Sevgi dolu anne evlat diyaloglarına bayılırım, bebişlere her türlü tav olup  dibim düşene kadar hayran kalırım filan... Ama yine de böyle şeylerin içimde yakıcı hisler oluşturmasına fırsat vermiyorum şükür. Rabbimin izniyle tabi...

    Ne var ki şu anneler günü gelip çatınca az biraz dengem oynuyor. Yani belki de çok biraz :) Bilemiyorum artıkın. Hayır rahmetli  anneciği kaybetmişim 2010 da.  Kendimin de bir evladı yok halihazırda. Ama her yer "anne anne!" nidalarıyla inlerken iç sesi susturmak zor tabi. Her şeyin ama her şeyin,  tüm varlıklarımızın ve yokluklarımızın  da Allah'tan gelen güzel birer mektup olduğu gerçeğini hatırlayarak pansuman etmek var ya hani dertleri...  İşte o süper bir şey. Anında kalıcı etki.  Bin şükür...

   Yine de geçtiğimiz anneler günü dedim ki kocam kişisine: " Bak kocacım !  Doğum günümde istemem evlilik yıldönümü filan da tırt!  Ama anneler gününde bana hediye alacaksın!  Kitap olursa makbule geçer! "  Ay ne yapayım onun akıl etmesini mi bekleyeyim?  Hiç bekleyemem. Arabada gidiyorduk. Canımcım hemen hay hay deyip rotasını değiştirdi arabanın. En yakın kitapçıya gidip mutlu etti beni. Cemil Meriç'in "Bu ülke" siyle buluşmamız böyle oldu işte :)

    Şu fikir kitabından bahsetmek için bu alakasız girişi yapmak da bana özgü yapacak bir  şey yok :)

    "Bu ülke" bir iki kez okunası bir kitap bence. Daha çok bir ansiklopedi havasında sanki.  Yazarın dönemine ve öncesine dair fikir adamları,akımlar,tarihi gelişmeler ve dillendirilmeyen onca gerçeğin en objektif şekilde aktarımı yapılmış.  Ayrıca Cemil Meriç'in biyografisi de mevcut kitapta.  Fildişi kulesini kıskanmamak mümkün değil. O da ne derseniz yazarla birlikte efsaneleşen bir metafor diyebiliriz belki.  Cemil Meriç gibi fikir adamlarının değerinin yaşarken bilindiği özel bir dünya hayal ediyorum. Ne güzel olurdu.
Kitaptan bir kaç alıntıyla sonlandırayım yazıyı.

"Din, aşk, şiir.  Boşlukta yuvarlanan insanın,  bir yıldıza attığı merdivenler..."

"Münakaşa eden iki insan... Aynı graniti yontan iki heykeltıraş, aynı hakikati arayan iki yol arkadaşı, hedefi tahrip değil terkiptir bu kavganın.... "

"Denize attığın bir şişe her kitap. Asırlar kumsalda oynayan birer  çocuk, içine gönlünü boşlattığın şişeyi belki açarlar, belki açmazlar."

Ah ruhum... Diyor insan değil mi. Okuyalım güzelleşelim be canlar. Tavsiyemdir kitap.  Sevgiler herkeslerime :)

23 yorum:

  1. İlk alıntıya bayıldım.

    Ben her hediyemi kendim alıp Can'a çok teşekkür ediyorum. Fotoğraf makinamı alırken eşim bana bu hediyeyi aldığını duyunca pek sevinecek diyerek dükkândakileri güldürmüşlüğüm var. Ama yaaa, oturup bekleyemem ben öyle. En son bir anneler gününde vitamin hapı aldığında bu işe el atmam gerektiğini hissettim :D

    Her şeyin hayırlısı olsun. Yüreğindeki dileğin hayırlısıyla gerçekleşsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni çarpan bir cümle oldu ilk alıntı.

      Ahaha vitamin hapı mı :)) El atmak kaçınılmazmış Handancım senin de. İyi yapmışsın bence. Bütün kadınlar böyle yapmalı ve sorun ortadan kalkmalı bence :)
      Duana yürekten amin canım,sağolasın :) Sevgiler :)

      Sil
  2. çok güzel bir anlatım, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Çocuğunu yitiren anneler, annesini yitiren çocuklar, annesini hiç görmemiş yetimhane çocukları, çocuk nasip olmamış kadınlar adına, anneler gününün piyasa şartlarında, bu şekilde rahatsız edici bir şekilde kutlanılmasını doğru bulmuyorum.
    İnsan, bir çok dertle sınanıyor işte. Mevlam, neylerse güzel eyler diyelim.
    Cemil Meriç'in Bu Ülkesi ve Mağaradakiler benim başucu kitaplarımdandır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet ne trajik olaylarla evlatsız kalanlar var bir de, sabır versin Mevla onlara. Kendine ulaştıran patikalar açsın önlerine. Sağolasın bu güzel yorum için canım. Yüreğine sağlık. Mağaradakileri de çok merak ettim bu arada. Sevgiler :)

      Sil
  4. Çokkkkk içten bir paylaşım olmuş. Bu kadar tevekkül sahibi bir yüreği mevlam ödülsüz bırakmasın inşallah 🙏❤️😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumunu canım sıkıldıkça açıp okudum bir kaç gündür :) Sağolasın canım benim, sevgiler :)

      Sil
  5. İnşallah güzel günlerine kısmetine çocuk da eklensin en hayırlı zamanda Allah bilir doğrusunu ama ben duamı yolluyayım gönlüne göre olan hakkında hayırlı olsun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolasın uzmancım :) iyi niyetle yapılan dualarda melekler yanında durup senin için de on katı olsun diye dua edermiş. Coşturdu yani melekleri bence. Yüreğine sağlık ve çok aminn :))

      Sil
  6. Çok harika bir tanıtım olmuş Bilge Hanım. Çok teşekkürler. Ben de daha önceden bu kitabı tanıtmıştım, kitabı iki kere okuma fikrinize katılıyorum. Öyle dolu dolu bir kitap ki, her okumada başka başka anlamlar çıkarmak mümkün. Cemil Meriç, zaten anlatmaya gerek yok; tam bir filozof. Benim kısa tanıtımımı okumak isteyen arkadaşlarımı blogumda ağırlamaktan mutluluk duyarım. https://fatihpinarca.blogspot.com/2019/02/bu-ulke.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bir göz atayım. Haklısınız defalarca okumak kârlı olur. Sağolasınız yorum için Fatih bey, çok teşekkürler :)

      Sil
    2. Rica ederim, Saygılarımla.

      Sil
  7. Hediye için küçük uyarı süper bence

    YanıtlaSil
  8. Allah gönlüne göre versin🙏 canım. Bende hiç anne olamayacağım galiba derken (hem sağlık, hem özel) iki çocuğum oldu .Umutlar bitmesin.Bazen erkeklere hatırlatmak gerekiyor hediye işini ,iyi etmişsin 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabbim güzel günlerini göstersin Mehtapcım. Umutlar bitmesin, haklısın :) Sevgiler canım.

      Sil
  9. kitabı yirmi yıl önce okumuştum kitaplığımda iki tane var sanırım ama kitaplığımla ben ayrı yerlerdeyiz şimdi:)) bazı kitaplar tekrar tekrar okunmalı bu da onlardan
    bu arada annelik konusundaki samimi paylaşımınız çok güzel eşiniz açısından da şanslı olduğunuzu söylemek gerek hemen direksiyon kırmalar falan güzel hareketler:) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplığınla en güzel şekilde kavuşmanı dilerim sevgili şehirdaşımm :) Ben çok geç kalmışım kitabı okumak için demek. Çok önceden okumuş olman ne güzel. Eşcaazım yapar öyle bazen sağolsun. Sevgiler benden de ;)

      Sil
  10. Teşekkürler paylasımınız için çok güzel bir yazı olmus

    YanıtlaSil
  11. Amin canım. Haklısın "iyi ki kitaplar var" Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. oldum olası sevmiyorum böyle günleri zaten...saçma geliyor...neyse..Allah herşeyin hayırlsını versin demek lazım...olmuyorsa öylesi hayırlıymış demek ki...ayrıca şart da değil ayol....keyfinize bakın ...sağlıklı olduğumuz her ana binşükür sonuçta öyle veya böyle...kitabı merak ettim çok ve not aldım...

    YanıtlaSil
  13. ‘’İnsanlar sevilmek için yaratıldılar. Eşyalar ise kullanılmak için. Dünyadaki kaosun nedeni; eşyaların sevilmeleri ve insanların kullanılmaları.’’

    Cemil Meriç - Bu Ülke: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/cemil-meric-bu-ulke-kitabindan-en-sevdigim-10-alinti/

    YanıtlaSil

Düşüncelerini yazabilirsin...