4 Temmuz 2019 Perşembe

Asla

   İnsan yaşı ilerledikçe olmaz denilenlerin olduğunu görüyor. Yapmam dediklerini paşa paşa yaptığını görüyor.Gitmem dediği yerlere tıpış tıpış gittiğini görüyor.  Görüyor da görüyor...

   Hayatının daha başındayken bıdı bıdı konuşan gençler tanıyorum. Peynir ekmek gibi kullandıkları "asla" ile başlayan cümleleri işitiyorum.  Sırıtıyor  içimdeki Bilge. Ne kadar bol keseden atıyor gençler bazen.  İşin kötüsü nasihat de edemiyorsun çünkü o "asla" ların içinde "Asla başkalarının sözleri ile hareket etmem" muhteviyatlı cümleler de işitmiş oluyorsun.

   Gençlere ulaşmanın bir yolu olmalı.  Bu dünyanın sürprizlerle dolu bir bahçe olduğunu ve daha gezecek çok fazla köşe bucak olduğunu... Daha bahçenin başındayken gereksiz konuşmanın saçma olduğunu... Tüm bunları anlatabilmenin bir yolu olmalı.  Sanat iyi bir yol bence.  Sanat iyi...  O sebep yazmaya devam...

   Son olarak iliştireyim şuraya. Bugün asla yapmam dediğim bir şeyi yaptım ve sonuçtan memnun kaldım.  Hatta daha önce niye yapmadım ki diye hayıflandım. Oysa cevap çok basit: "Asla" kelimesini kullandığım için tabiki.
Hadi sevgiler olsun insanlık. Ne yap et ama asla asla deme!  ;)

Fotoğraf: Foça, gün doğarken...

26 yorum:

  1. Mümkün mertebe büyük konuşmamaya dikkat ediyorum. Bu yazınız da tekrar hatırlattı, teşekkür ederim :)
    Eee ne demiş atalarımız;

    Büyük lokma ye , büyük söz söyleme...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle öyle... Bi hatırlatma yapmış olmak beni de mutlu etti o vakit ne güzel;) Sevgiler :)

      Sil
  2. Günü 24 saate ve yılı 365 güne bölsek bile, herkesin vakti kendine ait.
    En çok ergenken hayatta okumam dediğim bölümü lisans için kazanmış olup, okuyup bitirmemdir. Bir daha 'asla'lık derecesinde şiddetli laf etmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu yorumun ilk cümlesine takılı kaldım ama. Ne güzel bir ifade. "Günü 24 saate ve yılı 365 güne bölsek bile... " Sağolasınız, bu arada fakülteniz güzel şeylere vesile olsun yine de diyerek duamızı iliştirelim :)

      Sil
  3. Hayatımız o kadar asla yapmam dediğimiz şeylerle kurulu ki, yapacak bir şey yok, gençler de geçecek bu yollardan.
    İnsan, iddia ettiği şeyle sınanırmış en çok da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok okumak ya da çok gezmek değil de çok yaşamak sanırsam... Sağolasın, teşekkürler.

      Sil
  4. valla benim kızımda kullanır bazen, diyorum ''Büyük lokma ye, büyük laf etme'' ama yok söylüyor yine de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah işte elini uzatmak ama dokunamamak en çok da evlatlar için geçerli bir şey sanki. Teşekkürler mehtapcım, sevgiler.

      Sil
  5. Asla tehlikeli bir kelime

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle hukuk okumam diyip hukuk okumama ne demek gerek. Nasip

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ikinci yorum bak bu konuda. Yalnız değilsin pixelle :)

      Sil
  7. Ben de böyle güzel bir şey yaşamak istiyorum buradan ilgili ruhanî varlıklar niyet ve arzumu kayıt altına alır inşaallah .
    Senin adına çok sevindim canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varsa kafanın içinde aslaların ya da benzeri kırmızı çizgilerin düşün canımcım. Sonra hepsinin terslerini yapmaya başla filan yap işte bir şeyler :) Olacaktır emin ol;) Sevgiler :)

      Sil
  8. Özlemişiz yazılarını. Asla arayı açma, 😇😊🌷🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asla demeyeyim yine de buna da yazıcam inşaallah bol bol diyeyim Yıldızım :) Sevgiler canımcım :)

      Sil
  9. Güzel dedin müfred. Neden sözlerle kendimize eziyet ederiz ki... Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. "Asla asla deme" isimli film de vardı sanki bir zamanlar. Ya da bana öyle geldi şimdi, bilemedim :)

    YanıtlaSil
  11. Bunu anlatabilmenin pek bir yolu yok gibi. Herkes gibi onlarda yaşayacak ve görecekler. Bir arkadaşım "Asla yapmam dediğim ne varsa,hayat ensemden tutup, burnumu sürte sürte bana yaptırdı" demişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençlere ulaşmak zor sahiden. Arkadaşın gibi örnekler de o kadar çok ki sürüsüne bereket :) Sağolasın canım.

      Sil
  12. ah o asla cümlesi 😊 yok mu aslasız günler olması dileğiyle sevgiler canım benim 😊🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler benden de canım. Yok öyle bir kelime artıkın unuttuk gitti;)

      Sil
  13. değişmek dönüşmek de yuvarlanan taşın yosun tutmaması misali iyi geliyor insana... o yüzden asla "asla" dememeli... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dedin Ruşyena;) Değişmek dönüşmek gibisi yok;) Sevgiler canımcım...

      Sil
  14. Oooo... güzel yazı olmuş, size katılıyorum. Ben asla ''asla'' demem.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasınız Fatih bey. Dilimizdeki ve kalbimizdeki tüm aslalardan kurtulalım. Teşekkürler :)

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...