11 Temmuz 2019 Perşembe

Derviş kafası

   Ah yeryüzü...
Tıpkı bir kaplumbağa gibi ağır ve sakin yürüyüp gitmek ne güzel senin üzerinde.
Telaşsız, iddiasız,hesapsız ve seyre odaklı bir yürüyüşle...  Kimileri derviş kafası der buna.  Beğenmezler. Anca öylece  yürüyenler bilir kıymetini.
Bir iki adım atıp seyre dalmak... Sindirmek anı ve öylece devam etmek yola.

   Yeryüzü vefalı yeryüzü cömert.  Sen ona dikkatini verirsen ve saygıyla yürürsen hazinelerini açar sana. Baktıklarını ama görmediklerini görmeye durursun ve farkına varırsın daha nice ince adımların varlığını. Suyun selameti, havanın hu zikri,yaprağın titreyişi ve bir karıncanın nihayetsiz telaşı... Ve en önemlisi insanın hem sevgili hem dost hem de en ürkünç halleri...

   Yeryüzünün görünmeyen yüzü beklerken yolun sonunda bizi, adımlarımızla hırpalamadan sakince tamamlamak ne güzel bildiğimiz yüzü. Daim kıl bizde sevgili Mevla,  yavaş adımlar atarken  bolca seyreylemeyi yeryüzünü...

Huzurlu geceler olsun ahali.
Fotoğraf, Bornova/ İzmir'den.

28 yorum:

  1. DERVİŞ BAKIŞ AÇISI ÇOK GÜZELMİŞ. KEŞKE ÖYLE YAŞAYABİLSEK, DÜNYANIN BİZE SUNDUĞU GÜZELLİKLERİ FARK EDEBİLSEK. ANCAK GEL GÖR Kİ, DERYA İÇİNDE DERYADAN HABERSİZ İNSANLAR YERYÜZÜNDE. YİNE HARİKA BİR YAZI OLMUŞ İSTİRİDYE AVCISI TEBRİKLER.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Sevdiğim bir yazar okyanuslar için yaratılmış insan kendini çamaşır makinesi kadar hacim içine haspsediyor demişti. Ya da öyle bir şeyler işte... Onu anlatmak için yazdım biraz da.

      Sil
  2. Bu güzel yazının altına da çok sevdiğim bir dua (hadis)eklemek istiyorum izninle.
    Ya Rabbi hayranlığını artır.
    Amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir hadismiş. Sağolasın canımcım,isabet oldu :)

      Sil
  3. Ne güzel yazmışsın, şiir gibi, aktı gitti, ruhumu okşaya okşayaaaaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh ne güzel :) Düz yazıda da kafiye oyunlarını seviyorum sanırım.

      Sil
  4. Kaplumbağa sanki dünyayı sırtlamışta adımları ağır aksak bakışları yerde, yeryüzünün helakını görmek istemiyor gibi..
    Allah cc insanoğluna merhamet versin tefekkür ederken içimiz sızlıyor, yüreklerimiz gelecek nesillerimize bırakamadıklarımızın ızdırabıyla dolu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaplumbağanın sükunetine güzel bir yaklaşım olmuş bu da Emine sağolasın. Her şey Mevladan deyince sızılar azalıyor sanki biraz. Kulların hepsi de imtihandan geçemiyor ki yapacak bir şey şey yok pek o konuda. Sevgiler canım...

      Sil
  5. ne de güzel dile getirmişsiniz ...

    YanıtlaSil
  6. Etrafı mucizelerle çevrili, bakmayı bilenler için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın camgüzelim :) Her gün ayrı bir sayfa aslında...

      Sil
  7. Gittikçe derviş kafasının değeri daha iyi anlaşılacak bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürekten amin diyorum bunun olması için. İnşaallah canım...

      Sil
  8. Kaplumbağa görünce aklım Yunus Emre dizisine gidiyor..

    Allah hayret duygumuzu artırsın

    Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O diziyi izlemedim ama felsefesine yakın bir sembol ne de olsa kaplumbağa. Şaşırmadım. Bu arada hoşgeldiniz Selimhan bey. Uzaklardaydınız sanki :)

      Sil
    2. Eyvallah!

      Çok uzaklarda:)

      İnşaallah buralardayım Bilge hanım

      Sil
  9. Benim de öyle biraz sanki. Evde de bir su kaplumbağam var minnak :))

    YanıtlaSil
  10. Allah Allah ben bu yazıya yorum yazmıştım, göndermemiş miyim?

    Biz yavaşladığımızda zaman da uzuyor sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handanım yazmıştın hem de ne güzel yazmışsındı. Ama ben dün telaşlı bi vakitte yorumları heyecanla yayınlama telaşına kapılınca yanlışlıkla sildim onu :( Dünden beri gelip sana tekrar yazman için rica edeyim diye düşünüyordum ama bi yandan da çekiniyordum. Şükür geldin daha güzel bi cümleyle katıldın yine yazıya :) Evet ne güzel dedin : Biz yavaşlayunca zaman uzuyor ve hatta içi daha bir anlamlı doluyor. Sağolasın canım, sevgiler :)

      Sil
    2. Sevindim valla, ciddi unutup duruyorum da bazen, iyice bunadım mı dediydim :)

      Yorumlar niyeyse emin misin diye sormadan yanlış yere bastığın anda gidiyorlar, ben de çok yaptım :)

      Sil
    3. Ah ben de daha dikkatli olucam inşaallah ;) Sevgiler Handanım :))

      Sil
  11. Ne kadar yavaş adım atsam da tutamıyorum zamanı, belki bundan sonra da seyreyleyecek çok zaman vardır :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şeyin en güzeli olsun ve içimize güzel hisler bırakarak olsun inşaallah. Sağolasınız yorum için :)

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...