18 Ağustos 2019 Pazar

İhtiyarlar



    Nerde bir ihtiyar bulsam hazine bulmuş kadar seviniyorum.
Onlarla vakit geçirmenin bir sürü faydası var. Şahsen ben faydasını bolca görenlerdenim.

    Mesela bir tanesi bana eşlerle uzun süren mutlu bir yuvanın sırrı sabırdır demişti.  Bir sabah eşiyle kahvaltı ederlerken başına gelen bir anıyı anlatmıştı sonra. Masadan kalkarken yanlışlıkla ayağına basmış eşinin. Eşi de "Biraz dikkatli olsana! " diye çıkışmış. Ayağında terlik olan hatun terliği eline alıp "sen eşimin ayağına nasıl basarsın! Seni fırlatayım da gör! " Deyip uzağa fırlatmış. Sonra ikisi de gülüşmüşler ve  kahvaltıya devam etmişler. Bu anı aklıma kazılı kaldı yıllarca. 
    Mesela başka biri yemek yaparken iyi bir sonuç almak için kendini yemeğin yerine koymak gerektiğini öğretmişti. Ne kadar nazik davranırsan o kadar lezzetli bir  yemeğin ortaya çıktığını onun yemeklerinden öğrendim. 
    Mesela  bi tanesi de bana bir dua öğretmişti.  Yatarken yapılan bir dua, aynen şöyle :
Allah'ım sağımı nurlandır,
Solunu nurlandır,
Önümü nurlandır,
Arkamı nurlandır,
Üstümü nurlandır,
Altımı nurlandır,
Beni nurlandır,
İmanımı nurlandır.
Amin.
Çok sevmiştim bu duayı. Nur, ışık demek bilirsiniz :)
    Bir tanesine de kırılmıştım evvel zamanlardan birinde. Basıp gitmiştim ortamdan. Akşam olup ışıklar kararınca iki dondurma alıp gelerek benim gönlümü almıştı. Benden yaşlı olmasına rağmen büyük tevazu göstermişti. Tevazuyu öğrendim ondan da.
   İhtiyarlar çoğu zaman güzel insanlar velhasıl.İstisnaları bilmem. Ama hepsinde sayfalar dolusu yaşanmışlık var o kesin.  Yeter ki saygı gösterelim,  arkadaş olmak isteyelim,  yeter ki halini hatırını sorup kapaklarını kaldıralım. Sonra da öğrendiklerimizi de bi güzel arşivleyelim.
Sevgiler herkese :)
Fotoğraf, Çanakkale.

5 yorum:

  1. Dinleyince ne kadar güzel yaşanmışlıklar olduğunu anlıyorsunuz zaten. Ayrıca ilk anı ne kadar tatlı öyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dinlemek önemli.. O anı hayati derecede kıymetli benim için. Teşekkürler :)

      Sil
  2. Evet yeme konusunda başlı başına birer kitap gibi ihtiyarlar. Söyledikleri çoğu şey de hikmet içeriyor bu konuda. Onlardan istifade etmek gerekir. Hazır yemeklere de hep uzak duruşum az biraz bu yüzden işte benim de.

    YanıtlaSil
  3. Yaşlı insanlar için günümüz de işe yaramazlık algısı oluştu fakat eskiden kültürümüz de çok bilge olarak görünürlermiş onların sözleri hep üstte tutulur her zaman danışılırmış. Yazınız da bunu gün yüzüne çıkarmış oldu ''o anlamaz,çocuk gibi'' algısını yok etmek lazım. Duayı da paylaştığınız için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o eskiler... Ait olduğum dönem orası gibi hissediyorum çoğu zaman ama Mevla'nın her işinde vardır bir hikmet. Evet evet "o anlamaz" algısını bi değiştirmek lâzım en başta. Sevgiler canım :)

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...