22 Ağustos 2019 Perşembe

Mektup



   Son üç gündür bazı sağlık sorunlarıyla imtihan oluyorum.O yüzden pek uğrayamadım bloğuma.  Aslında Mevladan kucağımıza düşenlere "sorun"demek ne kadar doğru onu da bilemiyorum. Hepsi güzel birer mektup değil mi aslında ?
Sevgilinin seni terk etmesi, hastane odasında yapayalnız serum yemen, maaşının ay sonu gelmeden bitmesi, evladından gördüğün vefasızlık ya da bir evlat sahibi olamamak falan filan...   Bunların tümü bizim kim olduğumuzu ya da en temelde kime ait olduğumuzu hatırlatan mektuplar. Zarfı açmak lâzım sadece.  İçindekileri okumak ve de... 

    Eve bir icra mektubu gelmiş olsun mesela. Açıp okumazsak orada öylece durur ama yapılacaklara engel olabilir mi bu tavır?  Hayır. İcra eninde sonunda yapılır. Mevladan gelen ikazlar da böyle biraz.Tek fark, Mevla icra memurları kadar ketum değil. Rahmet kapısı hep açık ve sevgi dolu merhameti hep taze. Bu ikazlar, bazen sevgili dilinden gelir, bazen evlat elinden vesaire vesaire... Ama hep yüzünü  en sevgiliye döndürmen için gelir. Açıp okumak gelmeli o vakitlerde ilk olarak akla.  Az utanarak belki,  sıkılarak ama mutlaka sevgiyle okunmalı. Sevgiyle ve  güzel sabırla... (Uygulaması yazmasından daha zor ama ikazlar bu yüzden ardı ardına yapılıyor zaten)  

    İşte ben de sağlığım kanalından böyle bir mektup aldım en sevgiliden. İlk gün afallıyorsun. Mektup olduğunu bile anlayamıyorsun. Ağrı diyorsun sancı diyorsun ıvır zıvır... Sonra aklını başına alınca açıp okuyorsun. Rahmanın sevgi eli merhamet eli oracıkta erişiveriyor sana işte.  
Şükür bu gün daha iyiyim.  İyiyim ki açıp bloğuma bir şeyler karalayabildim.  Aldığımız her sağlıklı nefese bin şükür. Kıymetini bilmediğimiz, alıp geçiverdiğimiz, alıp gafletle tükettiğimiz o canım nefeslerin her birine bin şükür. Yer yüzündeki nefesler sayısınca şükür...  
Bir duanızı alırım canlar. 
Sevgiler, sağlıklar olsun hepinize... 
Fotoğraf, Çanakkale, Sıhhiye bahçesi. 

23 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun, sağlık çok önemli kaybedince anlıyoruz değerini gerçekten çok şükür. Yazınızı da severek okudum, mektuplarla çok güzel bağdaştırmışsınız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sağlığın değerini kaybedince anlıyoruz malesef. Yazı için söylediklerine de çok teşekkürler, farkındalık oluşturmak lâzım diye düşünüyorum hep :)

      Sil
  2. Şükürler olsun ! ve geçmiş olsun.. geçip giden akılda not olsun, kalpte sevgi olsun.. Sevgiler ve sağlıklar kucak dolusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin amin hepsine binler amin :) Sevgiler selamlar olsun benden de;)

      Sil
  3. çok şükür canım benim ... çok geçmiş olsun rabbim şifalar versin inşallah
    .ne güzel bir mektup yazmışsın 😊🌸 sevgiler canım benim 😊❤🌸 en güzeline emanet ol 🌸😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın sessizcimm güzel dualarına binlerce amin :) Sevgiler selamlar benden de tatlım;)

      Sil
  4. Allah acil şifalar versin.. Bugünlerde bana da mektuplar üst üste geldi. Bende elhamdülillah basiretli olmaya çalışıyorum ama yakın çevrem mektuplardan aynı anlamları çıkaramıyor.. Allah cümlemizin imtihanlarını aşmayı nasip eylesin.. Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o yakın çevre :)) Olayları başka açıdan görenlere hisleri anlatmak çok zor. O sebep uğraşmıyorum artıkın ben de :) Sevgiler şifalar dermanlar dilerim canım :)

      Sil
  5. Büyük geçmiş olsun efem. Harika bir mecaz anlam içeren tavsiye yazısını okudum diyorum sevgi ve saygıyla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum :) Hemen bloğunuza bi göz atmam lâzım :) Teşekkürler...

      Sil
  6. Çok çok geçmiş olsun... İyi bak kendine canım, sağlığımız en büyük zenginliğimiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Ruşyenam :) Ah en önemli varlığımız en önemlii :) Sevgiler canım;)

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun. Biz de sağlık açısından zor zamanlar geçiriyoruz bu aralar. Bu yazıyı okumak bana farklı bir bakış açısı kazandırdı. :)

    YanıtlaSil
  8. Faydalı olabildiysem mutlu olurum tabi şimdi ben :) Çok geçmişler olsun ayrıca size de. Bi şekilde geçecek, sabır;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Mevla'dan gelen mektuplar benzetmenize bayıldım. Nasıl bir teslimiyet doğuyor.. Geçmiş olsun bu arada

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel bir bakış açısı bu; Bilge Hanım. Böyle güzel bir yazı için çok teşekkür ederim. Rabbinden gelen mektubu okumaktan aciz ve verilen mesajları anlamaktan gafil öyle çok insan var ki, dünyada. Allah'tan gelen bu mektubu hakkıyla okuduğunuza göre inşallah sağlık sorunlarınız da en kısa zamanda düzelmiş olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim sağolasınız Fatih bey :) Şu an daha iyiyim şükür. Rabbim daha da iyi eder inşaallah ilerde. Ha belki de olmaz öyle. Her durumda bilmek gerek ki Rabbimizden gelen mektup hep çok anlamlı ve sevgi dolu. Selamlar sevgiler.

      Sil
    2. Umarım daha da iyi olursunuz. Sağlık kadar önemli bir sermaye yok dünyada.

      Sil
  11. 'Şükür' bu kadar güzel ifade edilebilirdi herhalde.. Allahtan şifa diliyorum sizlere. İyi olun ve bize bu güzel yazıları yazmaya devam edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi çok inşaallah diyeyim ona :) Teşekkürler, Sevgiler :)

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...