12 Mart 2019 Salı

Doğu'dan notlar...

   Cuma gününden başlayan üç günlük doğu gezimiz sona erdi ve şükür dün öğle itibariyle evcaazımıza gelebildik :) Yok uçaktı yok oteldi yok aman şurası da kalmasındı yok şunu da deneyelimdi  derken koştur koştur bir gezi oldu ama her vakti paha biçilmez kıymetliydi ve tüm yorgunluğa değdi ne yalan söyleyeyim :) Nereleri gezdik, neler yaptık yazasım yok şimdi çünkü az biraz yorgunluk var halen. Onları ayrıntılı yazarım ama beynime kazınmış notları öncelikle bi döktürmeliyim hemencik  yüksek müsadenizle :) Bilirsiniz pek severim bunu yapmayı ;) 

#Doğu insanını çok seviyorum bu çok net. Diyaloglarda çok sıcak ve mahcup bi halleri var her daim. Bazı batılı kardeşlerdeki kronik kibir sorununu doğu insanında bulmak zor gibi. İstisnalar her an mevcut tabi. 

#Kadınlar giyim kuşam konusunda "renksiz olmaz anam be" modundalar. Onlardaki çılgın kombinler Lady Gaga'da var mı acep merak konusu. Yine de mahcubiyet surete hakim çoğunda, bu da dipçik not.

#Et seven canlılar vesselam. Onlar yüzünden mi batıda et fiyatları bu denli zirve diye düşünmeden edemedim açıkçası.Doğusunda kahvaltıya ciğerle başlanan bir ülkenin haftalarca ciğer yiyemeyen batı yakası canlıları olarak tabi ki ıspanağa abanıcaz, napaydık ya ? Böyle bi şey işte. 

#Bisikleti ana caddede deli gibi hızla kullanırken arkasından gelen bisikletli arkadaşına şöyle seslendi bir çocuk : "Yavv sen arabalardan korkiisen. Ne korkiisen ? Arabalardan korkma arabalar senden korksun ! "

#Bakırcılar çarşısında bakır işleyen ustalar pek küskün geldi gözüme. Gezenler müşteri olmak yerine fotoğrafçıydı çünkü genelde. Ellerinde çekiç, kalplerinde hüzünle vurup duruyorlardı bakırın narin gövdelerine. Her bir darbe bir parça daha onları yaşadıkları atmosferden çözüp başka diyarlara bağlıyordu sanki. Her bir çekiç sesinde başka bir maziye kaçıp gidiyorlardı belki de hiç dönmemecesine... 

#Urfa'da Eyüp peygamber türbesinin orda para isteyen çocukları da unutamıyorum. Kirli elleriyle kalp yapışını hele birinin...Güneş değen gözleri kısık... 

#Kilo ile satılan bir tütün poşetinin üstüne Parlament filan yazmışlardı. İlginç geldi. 

#Bazı turistik yerlerde Arap müşteriler için Arap dükkan levhaları filan hazırlanıyor. Sıkça görüyorduk. İlginç bir diğer detay ise bu Arapça levhalara doğu illerinde yok denecek kadar az rastlamış olmamızdı. 

İşte böyle kırıntı notlarla yayını tamamlamış olayım. Güzel bir geziydi şükür. Ve devamını nasip etsin Mevla çok amin :) 

Selamlar herkeslere ! 
Fotoğraf, Antep'den... 


18 yorum:

  1. Hoşgeldiniz,bölge ile ilgili yaptığınız gezi yazınızı okumak güzeldi.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha detaylı da yazılar yazıcam inşaallah doğu ile ilgili :) Hoşbulduk ;)

      Sil
  2. Ne de güzel anlatmışsınız:)

    YanıtlaSil
  3. Doğudaki kadınların renkli ve süslü oluşu benim de dikkatimi çekmişti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkati çekmemesi mümkün değil o allı pullu şeylerin dimi Yurdagül hanım :)) Sevgiler ;)

      Sil
  4. maşallah ne güzel geziii ve espirikli gözlemler. ivit ya doğulular alçakgönüllüüü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esprik olmazsa olmazımız malum deepciim:))) Çok tatlılar gerçekten ;)

      Sil
  5. Batıya gelince şöyle bir afallıyor doğu-güney doğu insanı... özellikle trakya da esnaflar çoğunluk meymenetsiz, komşular geleneksel Türk konukseverliğinden uzak, insanlar kibirli ve samimiyetsiz... gidip görmedikleri yerlerle ilgili zerre bilgileri yok ama sorsan kalıplaşmış-ön yargılı bir dolu fikirleri var... düşündüm de, ben en fazla arkadaşı (candan-içten) doğuda edindim... en renkli, neşeli, dolu dolu zamanları doğuda geçirdim... batı kişiyi yalnızlaştırıp kabuğuna çekilmesine sebep bir yer, adı batı ama çok şeyden mahrumsun...
    durum tespitimizi yapar, yine de ülkemizin her yerini severiz... :)
    ülkemin her karış toprağı bizim, hepimizin çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "batı kişiyi yalnızlaştırıp kabuğuna çekilmesine sebep bir yer, adı batı ama çok şeyden mahrumsun..." Ne güzel ve samimi bir yorum olmuş Ruşyena ve hepsine de katılıyorum gerçekten. Bir miktar doğuda yaşamayı güzel dostluklar kurmayı ben de isterdim doğrusu kıskandım seni :) Trakya ya hiç gitmedim ama anlatımlarından yola çıkarak bi buz gibi oldu içim doğrusu. Rabbim güzel kalplilerle buluştursun her daim inşaallah :) Dediğin gibi her karış toprağımız canımız kanımız esasen ;) Sevgiler teşekkürler canımcım :)

      Sil
  6. Arabalar korksun bence de :)

    Bakırcılar çarşısı değerlendirmeniz hoş ve etkileyici.

    Notlarınızı oldukça güzel..detaylı anlatımları hak ediyorlar bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolasınız :) İlerde daha detaylı anlatıcam inşaallah bu tadımlık olsun dedimdi zaten ;) Çocuklar çılgın gibi oyunlar oynuyordu doğuda bayıldımm :) Sevgiler ve teşekkürler :)

      Sil
  7. Ülkemizin her köşesi cennet..Gezilesi görülesi ne çok yerler var. İzlenimleriniz çok keyifli..Gezi yazınızı da merakla bekliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Yeşimcim harika yerler var ülkemizde. Daha fazla kıymetini bildirip gezdirsin Mevla inşaallah ;) Sevgiler canıncım :)

      Sil
  8. harika bir gezi olmuş....tarzına bayılıyorum gülerek okudum...hoşgeldiniz canım....sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk canımcım güzeldi her şey şükür ;) Ben de takvimi çok seviyorumkinee :)) Sevgiler benden de ;)

      Sil
  9. G.Doğu insanı ile ilgili yorumlarınız bir harika. Bu kadar mı net bir gözlem yapılır. Birebir aynı fikirdeyiz. Kıyafetlere dikkat etmesem de bölge insanın naif, sıcak ve mahçup halleri iş ziyaretlerimde hep gözlemlemişimdir. Gönüllerinde ne varsa dillerinde de var. Cidden samimiler ve sizin güzel tespitiniz gibi olağanüstü samimi insanlar. Bir parça dahi ego ve kibir yok. Çok sevdim ben bu bölgenin insanını. Yemeklere girmeyeceğim, zira her defasında ciddi kilo alarak dönüyorum :)
    Selamlarımla,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimle aynı görüşte olan insanların var olduğunu bilmek de harika :) Özellikle batıda yaşayıp da doğu insanına sempati duyan insanların kalbini değerli buluyorum :) Sağolun Taner bey. Yemeklere hiç girmeyelim evet dehşet kolestrol ama yöre halkı senkronize olmuş sağlık yönünden o da çok ilginç :)) Selamlar benden de :)

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...