3 Mayıs 2019 Cuma

"Benim babam, benim oğlum"

   Film tavsiyesi yapmayalı da epey olmuş. Neden ? Çünkü şu aralar pek seçici oldum  filmler konusunda. Bir film tavsiyesi alıyorum mesela, açıp konusuna bakıyorum. Sonra önüne ıspanak yemeği konulmuş çocuk gibi bi burun kıvırmalar bi "aman içi boş" ya da "bişey vermez bu adama" gibilerden ön yargılı yaklaşımlar...Ve  izleme kısmına geçemiyorum. İyi bir şey mi bilmem ama zaman kıymetli napayım. 

   Neysem. Geçen akşam tv de gezerken canımm Trt2'de bu filme denk geldik. Canım diyorum çünkü bayılıyorum Trt2'nin şu son haline. Nadiren televizyon izlediğim için eşim kişisi de saygı gösteriyor sağolsun. 

   Aslında pek Japon filmi izlemem. Gerekçem bariz: Karakterleri ayırt edemiyorum. Çünkü hepsi çekik gözlü. Ama bu filmdekiler farklı sınıflara mensup olduklarından çok net seçiliyordu. Bayıldık filme. Cannes fil festivalinden ödülü varmış. Konudan bahsetmeyeyim. Bulun buşurun izleyin işte. Filme ayırdığım her dakikaya değdi onu da diyeyim. Ha bi de Trt 2 filmlerini kaçırmayın. Sonra Edebiyat söyleşileri diye bir programı var onu da keyifle izliyorum. Sanata düşkün insanlara çok şey veriyor bu Trt2. Neyse konu film. Filmin adı da şu : Benim babam, benim oğlum. Bana deseniz ki: Bilge Bilge ! Bu film için tek bir cümle söylemek istesen ne derdin ? En ciddi filozof pozunu takınarak şöyle derdim :" Hopps dedik ! Her şey kan bağı değil. Sevgi diye de bir şey var ! ;)" 

   Keyifli izlemeler, bol sevgiler  :) 

23 yorum:

  1. Trt 2 çok iyi oldu ya ben de seviyorum

    YanıtlaSil
  2. Böylesine incelikle, özenle bir film seçimine karar verirseniz o film izlenmeli diye düşündüm birden.Öysa ben de Japon filmlerine hiç ilgi duymazdım.
    Teşekkürler. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de pek ilgi duymazdım Makbule hanımcım ama bu film bu tabuyu yıktı sankim :) Siz de şans verin bana katılırsınız ;)Ben teşekkür ederim, Sevgiler :)

      Sil
  3. Film tanıtımı çok güzel anladım. Sevgi temalı bir film. Fakat ''eşim kişisi'' tabiri bana biraz komik geldi. Kusura bakma İstiridye Avcısı sanki eşiniz başka bir alemden, uzaydan gelen bir kişi izlenimi verdi bana.:) değerlendirmelerim edebidir. Yanlış anlamayınız lütfen. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih bey asıl ben teşekkür ederim böylesi içten yorumlarınız için :) Eşim kişisi tamlamasını epeydir kullanıyorum. Esprili ya da böyle çay içerken sohbet eder gibi yazdığım yazılarda samimi ya da azıcık abzürt ifadeler kullanmayı seiyorum. Konuşurken de biraz böyle. Ama mesela yanda açtığım "yaşadığım öyküler" gibi daha edebi nitelikli yazılarda ya da kendi yazdığım denemelerde daha ciddi bir tarzda yazıyorum ve böylesi ifadeleri pek kullanmıyorum. Sorduğunuz için tekrardan sağolun :) Filmi izleyin mutlaka, sevgiler...

      Sil
  4. Film seyretme zevki öyle bir şey. Ya da bir ilgi alanına yönelip ona dair filmler izlemek izlemeyi cazip hale getirebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben şu ara bu ihtiyacımı genelde Trt 2 yoluyla hallediyorum sanırım :) Çok teşekkürler yorum için Erhan bey.

      Sil
  5. Trt2 yi hiç izlemedim senelerdir sanırım, bakayım ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancım kanal revizyona girdi, harika şeyler oluyor, ara bul mutlaka ;)

      Sil
  6. Sanat filmlerini severim göz atıcam mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bir iş yaparsınız, sevgiler teşekkürler :)

      Sil
  7. Bizde daha çok Trt Belgesel. :D Şaka bir yana Trt2'ye hiç denk gelemedim. Pek tv insanı değilim. Annemle babama bırakıyorum onu. Ben Japon yapımlarını çok seviyorum. Tam hayatın içinden anlatıyorlar. Sinemalarında da sadelik var bence. Bu filmi duydum sanırım ama izlemedim. Bir şans vereyim o zaman. Bende de başlayıp devamını getirememe hastalığı başladı son yıllarda. Her şeye izleyeceğim diye atlıyorum ama yarım kalıyor çoğu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım Trt belgesel de aslında bir revizyona girdi yani onda da güzel şeyler oluyor gerçekten :) Geyik yapıyo millet sen bakma onlara ;) Film beni içine çekiyorsa mutlaka bitiyor o film. Ama çekmediyse ben de mutlaka yarım bırakıyorum. Bunun olmaması için de izlemeden önce genelde filmi iyice bi araştırıyorum. Ki o yarım yamalak ayırdığım vakit dahi ziyan olmasın :)) Bak bunu izle, kesin tamamlarsın. Sevgiler canım :)

      Sil
  8. Filmi not aldım.Bu arada bahar miminide yaptim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcacık bir mim olmuş,yüreğine sağlık, sevgiler İnci :)

      Sil
  9. TRT 2'nin açıldığını biliyordum ama böylesi güzel filmlere yer verdiğini bilmiyordum.
    Uzak Doğu sinemasına özel bir ilgim yok ama filmin konusu ilgimi çekti. En kısa zamanda izleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından Trt 2 den haberdar olmuş oldunuz o da güzel :) Her akşam ayrı bir kült filmle kalplerimizi fethetti kanal ;) Sevgiler :)

      Sil
  10. uzak doğu filmlerinin hastasıyım yaa :) izlerim bunu daaa :) trt 2 nefis filmler oynatıyo artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet deepp , bu film tam senlik annem emin ol ;) Sevgiler canımcım :)

      Sil
  11. Yanız gerekçe süpermiş bende ya bazen karıştırıyorum bu kim bbu neci bunlar farklı kişimi diye teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Listeme alayım o zaman. Teşekkürler şekerim :)

    YanıtlaSil

Düşüncelerini yazabilirsin...