12 Kasım 2019 Salı

"Modum düşük"

Günümüzde yeni bir tanım türedi. "Modum düştü" diyor insanlar artık. 
"Seninle konuşasım yok valla" demiyorlar. 
"Yaşamak zor geliyor" demiyorlar.
"İnsanlar çok kırıcı" demiyorlar. 
"Önümüzdeki bir asır susasım var" demiyorlar. 
"İçime ata ata sürahiye döndüm"demiyorlar. 
Tek bir şey diyorlar: 
Modum düştü. 
Yani çıkabilir modum denen şey. Tüm kapıları kapatmayayım. Ama şu an düşük. Yani sen git. Müsait olunca (Modum yükselince) dönerim ben sana. 
Direk bunları anlıyorum ben modu düşen birini gördüğümde. Rahat bırakıyorum sonra. Ha bi de dua iliştiriyorum giderken. Düşük modun kenarına. Yükselsin bir an önce diye. 
Var mı modu düşük olan ? 
Yükseltebiliyorsak yükseltelim. Olmadı dua bırakırız :) 
Günaydınlar ahali... 
Fotoğraf, Birgi/Ödemiş 

29 yorum:

  1. şimdi bu konu ile ilgili bir yazı yazıp yayımladım. Depresifim dedim ben de .. Modum düşük ile eş anlamlı sayılır mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı okuyup mu karar versem bilemedim. Ama sanırım akraba olurlar o iki ifade ;)

      Sil
  2. Retro şeysinden o bence ;)) Düşecek mod kalmadı o derece, hatta yazdım birazcık bugün ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç gündür gidip bakıcam :) Sağolasın Ecehan ;)

      Sil
  3. çoğu gençlerin yeni sözleri :) ben eski usul söylenenleri daha çok seviyorum :) dün akşam ki izlediğim dizi de ki karakter söylüyordu ay modum çok düşük diye :)) en güzeli annenden yediğin zılgıttır :))sevgiler canım benim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne güzel bağlamışsın :)) En güzeli o zılgıtlar evet ah ahhh :))) Sevgiler olsun benden de ;)

      Sil
  4. Maymuncuk gibi kelime işte,daha ne olsun.Kelimelerden tasarruf.Onca cümle yerine iki kelime."Modum düşük" :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O da bi başka bakış açısı :))) Tasarruflu ifade haklısın camgüzelim, sevgiler :)

      Sil
  5. Modern hayatın modern deyimlerinden biri. Bazılarının anlatacak enerjisi ya da zamanı yok, bazılarının dinleyecek tahammülü yok, bazılarının içini dökeceklerine güveni yok. Modum düştü deyip geçiştiriyoruz gibime geliyor. 😇😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet söyleyemediğimiz bir çok cümle yerine geçiyor bu cümlecik. Bi bakıma kurtarıcı gibi. Sevgiler Yıldızcım :)

      Sil
  6. Aslında öyle uzun uzun anlatmak yerine özet gibi bir şey oluyor "modum düşük" demek. Ama ben de bu cümleyi pek kullanmam, keyfim yok derim daha çok.

    Bu aralar toplumca içinde bulunduğumuz durum bu galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tükenmişlik sendromu diye de bir şey var. O da bu tarz cümlelerden. Bilim insanları çok üzerine düşüyor bu gibi şeylerin... Toplum olarak topyekün bir değişime ihtiyaç var gibi.

      Sil
  7. Valla benim de modum yükselemiyor bir türlü :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kronikse eğer sıkıntı olabilir :) Tez zamanda düzele... :)

      Sil
  8. İnsanız ara sıra düşebilir insanın enerjisi.Yeter ki samimi ve dürüst olalım ilişkilerimizde....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dediğiniz gibi açıkça söylemek en iyisi aslında Yurdagül hanım. Sevgiler :)

      Sil
  9. Bende anlamıyorum bu olayı varsa bir sorunun söyle niye bu kadar kırıcı bir tabir kullanılır şaşırıyorum verdiğiniz alternatifler hem açıklayıcı ve hiç kırıcı değiller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen kırıcı olabiliyor sahiden de :) Ötelemek niyetiyle söylendiğinde insan ne yapacağını şaşırıyor dimi :) Sevgiler canım :)

      Sil
  10. kendi kendimin modunu düşürmekte üstüme yok, zaten ülkeye şöyle bi bakınca yetiyor tüm mutsuzluklara kapıyı açmaya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oysa kendi kendimize halledebiliyoruz ne varsa. Bence kendi kendine modunu yükseltme yetisi üzerine yoğunlaş Burcu :) Sevgiler canım :)

      Sil
  11. Bazen bende böyle duygular yaşıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama bu döngüden tez zamanda kurtulmak gerekir öyle değil mi Bilge Hanım?

      Sil
    2. Fazla uzatmamak gerekir Fatih bey haklısınız. Ne kadar uzatılırsa o kadar zarar verici olabilir bu gibi haller.

      Sil
  12. Modumuzu yükseltecek insanlar ile karşılaşmak dileğiyle o halde :)
    Sizi yeni keşfettim, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. :) Hepimiz sık sık duyuyoruz bunu değil mi, ama ne güzel yazmışsınız. Yapılacak olan da o galiba uzaklaşmak dua etmek. bazısı ilgi istiyor da olabilir mi böyle derken?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben çoğu zaman "bana bulaşma" filan gibi alılasam da dediğiniz gibi bazen ilgi talebi için de söylenmiş olabilir :) Bi de o açıdan duymaya çalışayım bundan sonra bakalım neler olacak :) Çok teşekkürler ;)

      Sil
  14. Bana da çoğu zaman oluyor ya.Çok kötü bir şey.Belki de ergenlikten dolayıdır bilmiyorum.Bir mod yükseltme duası alabilirim. :)

    YanıtlaSil

Düşüncelerini yazabilirsin...