25 Kasım 2019 Pazartesi

Amelie Kafası/6


Bir Amelie köşesiyle yine merhaba herkeslere... Ah beyin boşaltmak için ne bulunmaz bi vakit aslında. Tam da üstümden tır geçmiş gibi olmuşum. Beynimin içi karmakarışık tam da hazır. Ben hemen bi resetlemeye başlayayım şu mübarek uzvu ;) 

#Çok iyi anladığım bir şey var bu hafta sonu. Dil, her şeyin anahtarı. Seni alçaltabilir de yükseltebilir de. O yüzden onu keyif ve zevk için  kullanman çok tehlikeli. Onu yere ve zamanın gereklerine göre itinayla kullanırsan sana da o ölçüde saygınlık kazandırır. Ya da tam tersi. Yani bunu teoride biliyoruz gerçi ama pratikte küt diye kayaya çarpmış gibi öğrenince daha bi iyi bilmiş oldum şimdi. 

#Hafta sonu ev lunapark kadar kalabalıktı resmen. Sanırım iki gün boyunca temizlik yapmam gerek. 

#Evle ilgili sorumlulukların fiziğime ve ruhuma ağır gelmesiyle ilgili bi irade terbiyesine de  ihtiyacım var. Haber gönderiyorum zihnime. Derhal konuya el atıla. 

#Oh ameliyatım  da ertelendi miss diye rahatlayacak oluyorum  ama eninde sonunda gelecek o vakit diye hatırlatıyor aklım, irkiliyorum ardından. 

#Bi insan Allah'tan sağlam  bir ceza istiyorsa eğer,  ergen bir genç kızla bir hafta sonu geçirsin. Her şeye  mızmızlanan, habire şikayet halinde olan, ortak yaşama en ufak bi katkısı olmayan, makyajı ve giyimi dışındaki konularda konuşma özürlü diyebileceğimiz bir genç kızla... 

#Bir ev hanımı, kalabalık bir nüfusa ev sahipliği yapıyorsa eğer, mutfağa dalan kişinin söyleyebileceği en trajik şeylerden biri "bi su bardağı alabilir miyim" dir. Çünkü herkes aynı şeyi yapmaktadır. Temiz bardak sayısı hızla azalmaktadır ve bulaşık makinesi de tek sefer  kullanılmış bardaklarla hızla dolmaktadır. Falandır filandır derken evin hanımı için mutfakta mesai saati artmaktadır. 

#Yoğun misafir esnasında israf tehlikesi de en zirve noktalara ulaşır. Artan yemeklere kap ayarlama telaşından gözü korkan hanımlar "dök gitsin" politikasına sarılır ve çöp kişisi habire karnını doyurur. Ama yeryüzünde yürüyüp nefes alan bir çok insanın ise karnı açtır... O sebep yemek yapma aşamasında miktar konusunda  şovmenlikten ve artan yemeklerle yolları ayırma noktasında cesaretten az biraz uzak durmalıyız zannımca. En azından bu konuda başarılı olabilmişimdir bu hafta sonu inşaallah. 

#Ortaya çıkmış bir arızda, çevrende suçlayacak kimseyi bulamamak... Çünkü o arızın bizzat mümessili olmak... Ahh ahhh serçe parmağı sehpaya vurmak anında yaşanan hisle aynı şey o. 

#Ortak noktalarınızın olmadığı hatta zıt mizaçlarda olduğunuz insanlarla bir arada  vakit  geçirme mecburiyeti... İstemeye istemeye diyet yemek tüketmekle aynı şey o. 

#İnsta şeysinde bi çoşkulu paylaşımlar içine girdim ki evlere şenlik. Her ıvırı zıvırı paylaşır oldum tikiler gibi. Sanırım sosyopsikolojik bir süreçten geçiyorum. Bi çeşit insta zehirlenmesi de olabilir. Bilemiyorum... Ben ne açıklayayım, İsviçreli bilim adamları açıklasın. Yakında sunum canavarı kokoş hatunlar gibi her anı paylaşma noktasına gelmem umarım. 

#Ah o pembe hayal... Sen yok musun sen... Hani her yeni sabaha güneşin doğuşuyla başladığım, sağlıklı kahvaltımı yaptığım, uzun yürüyüşler yaptığım, sonra da düzenli yazmaya başlayıp kafamdaki projeleri tamamladığım ideal yaşam düzeni. Hayalin bile ne güzel be. Bi de gerçek olsan... 

Herkeslere sevgiler canlar ! Bu biraz da mesaj kaygılı bi Amelie şeysi oldu sankim :) Bugün de böyle olsun ;) 
Görüşmek üzere...
Fotoğraf, Sığacık/ Seferihisar/ İzmir 


17 yorum:

  1. Ah o pembe hayaller. Kimin yok ki. 👍😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu en güzel şekilde gerçek olsun inşaallah Yıldızcım :))

      Sil
  2. Geçmiş olsun. Sağlık önemli ihmale gelmez. Şimdiden de kolay gelsin. Misafir sonrası evi toplamak benim de gözümde büyür hep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolasın Bonheurcum, an itibariyle yine bi misafir sonrası evi toplama aşamasındayım :)

      Sil
  3. Yaiadığın durumu çok iyi biliyorum ben bu durumları 5 yıl boyunca hemen hemen her gün yaşadım :)
    Haline şükret ey güzel yürek.

    YanıtlaSil
  4. nasıl güzel ifade etmişsiniz bu kadar olur. eminim benim gibi bir çok kişi bu yazıda "aaa tam da ben" diyodur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aslında çoğu kadınların ortak noktaları bunlar :)Çok teşekkürler:)

      Sil
  5. Yaşamın içinden manzaralar dökülmüş satırlarınıza. Amelie benim için de duygularımı açığa çıkaran bir sözcük:)
    Umarım size şans getirir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amelie yazılarımla ilgili güzel geri dönüşler alıyorum genelde:) Çok teşekkürler:)

      Sil
  6. Ya aslında ben okurken biraz gülümsedim neden mi çünkü bence çokta kafaya takılacak bir durum yok.çünkü bir çok evde nerdeyse aynı senaryo oynanıyor hep benzer iilşkiler sıkıntılar ama kafaya taktıkça büyür Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafaya takmamak için bu Amelie köşesini icat ettim işte. Buraya boşaltıp unutuyorum çoğu şeyi :) Teşekkürler ;)

      Sil
  7. Bir bardak suya çözüm bardakta su almak mükemmel oluyor mevlütler de yapılıyor genelde ama böyle çok misafir geleceği zaman da yapılabilir (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet iyi fikir olabilir :) Bi daha olursa aklımda olsun ;) Teşekkürler:)

      Sil
  8. Hahaha, bayılıyorum bu Amelie kafasına :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Handancım, severek yazıyorum ben de ondandır ;)

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...