16 Ekim 2019 Çarşamba

Mental kaslar

Bugün 40 lı yaşlardaki  bi arkadaşım dedi ki : "Son 5/6 yıldır artık tahammül sınırlarımın daha da azaldığını hissediyorum. " Neye karşı?  Diye sorduğumda "Her şeye karşı" cevabını aldım. Dedim ki "Çok normal. Kasların zayıflıyor." 
Kol kaslarından bahsetmiyordum. Şunu anlatmak istedim aslında. İnsanlar yaşlandıkça tüm kasları zayıflar. Sadece fiziki kasları değil mental(zihinsel) kasları da... Ve akabinde gelişen,  tahammülsüzlükler, alınganlıklar, geçmişe takılıp kalarak sorgulayışlar, gelecek için daha da kaygılanışlar...  Bunların hepsi tek tek ya da bazen toplu paket halinde hastalıklar olarak yakamıza yapışır.  Bugün sahip olduğumuz çoğu hastalık bu gibi şeylerin tetiklemesiyle can bulmuştur. Doktorlar diyor bunu. Ben değil.  
   Kısaca zihinsel kaslar da en az fiziksel kaslar kadar ilgi ve alakaya muhtaç halde.  Yürüyüşler yapıyoruz,  spor salonlarına yazılıyoruz falan filan pek güzel tamam da...  Zihinsel sağlığı koruyup güçlendiren mental kasları ihmal edersek işlevsiz çürümeye mahkum et yığınları haline geliyoruz. 

    Peki mental kasları nasıl güçlendirebiliriz ? Bu kaslar fiziksel olanlara benzemez. Hatta tam tersi şeylerle güçlenir. Daha çok görünmeyen ama var olduğuna yürekten inandığımız şeylerin beslenmesiyle gelişir. Var edilmiş olmaya şükranla, var edene duyulan saygıyla ve merakla,   yaşama duyulan heyecanla, hayalgücüyle, sevgiyle.. İşte bir sürü gözle görülemeyen şeyle geliştirebiliriz mental kasları.  Üzerine ne kadar düşersek o kadar çalıştırır ve akabinde o kadar da güçleniriz. Böylelikle yılların bizden çalmasına engel olup bir Benjamin Button efsanesi bile olabiliriz :) 

   Anlatacak çok şey var ama hepsi tek günde olmaz malum :) Hem fiziken hem mental olarak sağlıklı sıhhatli günler olsun. 
Sevgiler :) 
Fotoğraf, Bornova/ İzmir.  Önceki geceden...  

26 yorum:

  1. Sahabelerin hayatını okuyarak da manevi bir kuvvet buluyor insan.. Onlarda ki peygamber aşkını iliklerinize kadar hissedince şifa oluyor ruhi ya da manevi hastalıklara =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel tavsiye.Sahabe hayatı, Allah dostlarının hayatlarından kesitler... Bunlar kalbe şifa, ruha gıda... Sevgiler.

      Sil
  2. hiç bu yönden bakmamıştım:)
    hayatın olumsuzluklarından hem mental hem manevi olarak uzak kalmak o kadar zor oluyor ki bazen... böyle zamanlarda yaşlandığımı hissediyorum ve yaşlandığımda mutsuz, geçmişle kavgalı, aksi biri olmak istemiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaliteli bir yaşlılık için zihinsel yönümüzü güçlendirmek vazgeçilmez bir gereklilik. Güzel bir yaşlılık dilerim hepimiz için eğer ömrümüz varsa tabi :)

      Sil
  3. Yaşlanma hayatın doğal bir akışı. Ne fiziken ne de mental bakımdan yirmili yaşlardaki gibi değiliz. Yaşlanmayı oramızı buramızı gerdirerek bir miktar ötelediğimizi sanıyoruz. Mental yaşlanmada o da yok. En güzeli bu doğal gerçeği kabullenip gönlümüzü hoş tutmak:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaşlılık önüne geçilmez bir akıbet ve de en güzel şekilde yaşamayı nasip etsin Mevla diyelim :) Fiziki yaşlanmaya karşı savaşmak akıntıya kürek çekmek gibi gelir hep bana :)

      Sil
  4. Günlük olarak karşılaştığımız bir durum ama hiç bu açıdan düşünmemiştim. Mental kasları geliştirmek için neler yapmalı merak ettim doğrusu, bu konuda biraz araştırma yapayım. Sizden de devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının sonunda neler yapabileceği ile ilgili biraz tüyo verdim ama daha yazacak çok şey var tabi :) Aslında bloğumun bizzat açılma nedeni de bu. Mental kasları güçlendirmek yani :) Siz okumaya ben yazmaya devam edelim. Sevgiler :)

      Sil
  5. Gerçekten de çok güzel söylüyorsunuz Bilge Hanım. Beyin kaslarını da geliştirmek ve sağlığını korumak gerekir. Galiba bu da şükürle ve dua ile olabiliyor. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükür çok önemli. Gerçekten mükemmel bir düzenleyici ruhumuz için. Hayatımızın her dakikasında ona bir pay vermeliyiz bence. Teşekkürler Fatih bey.

      Sil
    2. Rica ederim, asıl ben size böyle güzel yazılar için çok teşekkür ederim.

      Sil
  6. Aslında olay bence şükürle alakalı. İnsan şükrettikçe kendini daha iyi, huzurlu ve mutlu hisseder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalbine, düşüncene ve de tefekkürüne sağlık Beyda. Sevgiler :)

      Sil
  7. Yasim daha cok genc belki ama ben simdiden her seyden yoruldum ve umutsuzum. Boyle hissettigimde ne kadar yanlis yaptigimi da biliyorum. Ailemle oldugum kucuk dunyadan kafami cikardigimda gorduklerim o kadar kotu ki bazen dayanamiyorum hala cabaliyor olmaya. Belki de dedigin yontemi denemeliyim ben de. Birkac gun şükür defteri yazmistim gecenlerde ama sonra biraktim en iyisi yeniden bir elime almak.
    Su an tek istegim tum insanlarin baris ve mutlulukla saglikli yasamalari. Kotuluk yuzyillardir var olmus bundan sonra da yok olmayacak ama insallah olabilecek en az seviyeye iner. Gozlerimizin onunde boyle aci seyler artik olmaz.
    Yorum cok ilginc yerlere gitmis simdi okuyunca anladim ama kalsin boyle. Biriktirdiklerimi dokmusum biraz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kuzu... O şükür defterini hemen al eline. Ve tekrardan yazmaya başla. Hatta çevrende şükrü unutmuş insanlar varsa sen aç onların yolunu. Bak ne güzellikler katmış olacaksın kendi hayatına kendi ellerinle gör o zaman vakit. Ama her ne yaparsan yap bloğumu okumayı ve bana yazmayı hiç unutmaa! Sevgiler :)

      Sil
  8. Güzel bir konuya dikkat çekmişsiniz. Bunun farkına varan insanlar gerekli hamleleri yapıyorlar ve hayata daha bağlı hale geliyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Dereyi gören paçayı sıvıyor kısaca :)

      Sil
  9. Ne güzel bir yazı olmuş , kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. ben de bu yaşta tahammülümün neredeyse bittiğini hissediyorum. hem de çok kısa bi süreçte. insanlar hep sakinliğimden, stabilliğimden, kişilere katlanmamdan bahsederdi. bi olay üzerine sanırım ip koptu. tahammül gücümü yitirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da sanırım mental kas zedelenmesi :) Olur öyle :) Yeniden güçlenip tazelenme vakti gelmiş bence;) Okumaya devam;)

      Sil
  11. Benjamin hepimizin kalbini çalmıştı dimi ama;) Hani şu motorla yol aldığı sahneyi unutamam hiç :))

    YanıtlaSil
  12. Sanırım çok zor 40 mda mental kaslarım kazanır umarım önceden çok umursamayan hayalci biriydim şimdi alıngan bağırıp çağıran bir cadaloza dönüşme yolundayım insan kendisinden korkabiliyormuş mental kaslarıma iyi bakmak istiyorum hayatımızdaki parazitleri bir bir atmak en iyisi olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman mental kaslara çok dikkat canımcım! :) Bizi bir şeylere dönüştüren şeyler aslında ilahi planın parçaları oluyor yani birer imtihan da olabiliyor. O sebep dikkatli karar vermek lâzım. Sevgiler :)

      Sil
  13. Güzel bir yazı. Kendimizi geliştirerek ve hayata tutunarak mental kaslarımızı geliştirmeliyiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürker. Bu ikinci yorumunuz bu arada :)

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...