20 Eylül 2019 Cuma

Dost listesi


    Bugünlerde fark ettiğim bir şey var. Hayatımda uzun dönem var olan insanların yerini başkaları almış bir süre önce. Daha somut ifade etmek gerekirse son bir kaç yıl içinde. Tüm kadro değişmiş yani :) 
   Zor zamanlarda aradıklarım, daral geldiğinde yazdıklarım, kararsız kaldığımda fikrine danıştıklarım... Liste baştan sona yenilenmiş bir baktım da.   
   Yeni kişileri pek istememiştim önceleri. Ayıla bayıla almadım onları hayatıma.  Plansız ve apansız girdiler. Kimileri  de adım adım girdi geldi. Şükür ki sessizce kabullendim. Fosilleşen "dost kriterlerimi" çöpe attığımdan olsa gerek. Kaderin hediyesidir deyip kabul ettim  hayatıma her gireni.  
    Ama giden eski dostları da özlüyordum hep. Yenileri kabul ederken bile...Sonra bi baktım ki, yaşamıma giren bu  yeni kişiler tüm gidişatım için tam da ihtiyacım olan insan tipleri. Bakıyorum biri hayatımın bir boyutu için tam da ihtiyacım olan bir dost. Diğeri ise diğer bir boyut için... Yani yürüdüğüm yolda elimi tutan bu yeni dostlar yerine eskiler devam etseydi benimle, çok fazla tökezlerdim sanırım. Belki ilerleyemezdim bile. 
    Bunu fark edince, özleyip durduğum  eski dostlara veda ettim kalbimde usulca. Tamam dedim sevgiyle. Göreviniz tamamlanmış meğer bende. Elimi tuttunuz vakti zamanında ama o da ne sizin ne de benim isteğimleydi. Sadece Mevla'nın isteğiyle oldunuz benimle. Ve şimdi  yerinize yeniler girdi devreye. Özlem de bitmiş oldu böylece.  
   Demem o ki;  sorgulamadan kabullenmek yeniyi, ve usulca sorunsuz vedalaşmak etkisiyle... İşte yol anca böyle yürünür gider sevgiyle...  
Selametler olsun ahali :) 

Fotoğraf, Bornova/ İzmir 


20 yorum:

  1. Bu yaziyi okuyunca acaba ben de simdiki dostlarimla ilerde gorusuyor olacak miyim merak ettim. Allah iyilerle karsilastirsin. Bu benim en sevdigim dua. İyi insanlarla mutlu bir hayat gecirmeni dilerim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın canımcım. Muhtemelen değişimler olur sende de sevgili Bonheur. Ama bil ki Mevla en güzel şekilde ayarlıyor her daim :) Sevgiyle kal canım :)

      Sil
  2. Dostluğun ilelebet baki olduğu kanaatinde değilim. Dostluk iki insanın birbirine eşit bir şekilde karşılıklı güven duyması, tahammül etmesidir. Eşitlik önemlidir burada. Bir taraf fazla gelir diğer taraf eksik kalırsa dostluk zedelenir. Güven, tahammül kalkarsa dostluk biter, yeni dostların arayışına gireriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet değişim kaçınılmaz kısaca değil mi :) Ömürlük dostlukların kimyası çoktan bitti belki de :) Sağolasınız samimi yorum için, Sevgiler...

      Sil
  3. Allah denklerimizle ve iyi olanlarla karşılaştırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah hep ihtiyacımız olanlarla karşılaştırıyor aslında ama bunu anlamamız biraz zaman alıyor sanırım :) Sevgiler...

      Sil
  4. Maalesef geçmişimde ayrıldığım için burukluk hissedeceğim dost denilebilecek insanlar yok. İşim gereği çevrem çok değişiyor ve dost demeye zaman kalmıyor sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendinizi bu tempoya sorunsuzca adapte edebilmiş olmanız da ne güzel sevgili adamkarga :) Belki de bizi bekleyen gerçek dostun yardımıyla başarılısınız bu konuda :) Teşekkürler yorum için :)

      Sil
  5. Allah iyi insanlarla karşılaştırsın hepimizi :)

    YanıtlaSil
  6. DEVİR DAİM İYİDİR. İYİ DOSTLAR GELSİN, İŞE YARAMAYAN DOSTLAR GİTSİN. FAZLA PRAGMATİST Mİ OLDUM BİLMEM?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pragmatistleri daha iyi anlıyor insan yaş ilerledikçe :) Evet devir iyidir diyorum artık ben de. Teşekkürler Fatih bey :)

      Sil
    2. Rica ederim, benimle aynı düşüncede olmanızdan dolayı çok memnun oldum Bilge Hanım:))

      Sil
  7. olsun eveet boşvercen geçmişiiii gün bugüün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın canımcım, "gün bugün" haklısın ;)

      Sil
  8. tüm derin bağlar gibi dostluk için de güven gerekiyor bi kere kaybettiğinde hiçbi şey eskisi gibi olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın Burcu. Kırılma noktaları var ilişkilerimizde. O noktalardan sonra hiç bir şey eskisi gibi olamıyor.

      Sil
  9. Keşke herkes sessizce vedalaşabilse. Kimileri can yakmakta usta... Değişim hayatımız da kaçınılmaz sonmus her konu da öyle en iyisi teslimiyet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiye güzele hoşa evrilelim. Değişeceksek bunlara değişelim be canım :)

      Sil
  10. Bu da bir bakış açısı evet. Sağolasın.

    YanıtlaSil

Düşüncelerini yazabilirsin...