18 Aralık 2019 Çarşamba

Cafe Tıp

    Seviyorum bu hastane kafeteryasını. Dışarıda sıradan bir kahve mekânı  olsa da sever miydim acaba böyle ? Sanmam. Burayı benim için ilginç kılan şey, renkli sandalyeleri ile kombinlenen farklı statülerdeki müşteri profili çünkü. 
    Yani burası bir hastane. Hastaların ve doktorların olduğu bir yer. Bu kafeteryanın özelliği ise  bu iki kesimin ikisine de aynı anda hitap edebiliyor olması. Diğer yandan masa ve sandalye sayısı kısıtlı olduğu için müşteriler masaları birbirleriyle paylaşmak zorundalar ayrıca. Burdaki sandalyelerden birine oturduğunuzda, karşınıza hem mesai saatlerinin çokluğundan, akşamı nasıl değerlendireceğinden bahseden uzman bir doktor hem de mide şikayetleri için kontrole gelmiş sıradan bir yaşlı teyze oturabilir. İki kesimin iç içe geçtiği nadir mekânlardan biri burası. 

   Mesela bu fotoğrafı çektikten sonra masamı bir avuç genç bayan doktor kapladı. Bir yandan yazarken bir yandan onların muhabbetlerine kulak misafiriyim mecburiyeten. Hastaneye yeni alınan bir cihazın kullanımı ve bu konuyla ilgili kendi birimlerinde yapılan düzenlemelerden bahsediyorlar. İçlerinde biri bu konudaki alışma evresinde çektiği sıkıntılarını anlatırken diğer ikisi onu yüreklendirirmeye çalışıyor. Konuşulanların duygusal metnine dikkat ettiğimde ilkokuldaki kız çocuklarına benzetiyorum onları. Aşı yapılmış ikisi. Diğeri habire ağlayıp yaptırmam dedikçe onu cesaretlendirmeye çalışıyor diğerleri. 

   Sol ön çarprazımda tekerlekli sandalyede bir oğlan var. Yanında ablası yaşlarında bir genç kız. Konuşuyorlar. Oğlan bazen endişeli gözlerle konuşuyor, bazen de ışıldıyor gözleri neşeyle... 

   Yan masaya kırmızı kısa ceketli aristokrat görünümlü orta yaşlarda bir bayan oturdu demin. Siparişini devlet sırrı gibi itinalı ve detaylı bir tavırla verdi garsona. Hasta olduğunu sanmam. Belki hasta yakını. Ya da proflardan biri de olabilir. 

   Ön masada taşralı bir aile var. En ihtiyarları olan nine, önündeki böreği ufak kırıntılar haline getirdikten sonra yemeğe çalışıyor. Oğlu ya da damadı olabilecek genç karşısına oturmuş yüksek sesle bir şeyler anlatıyor ara sıra. Kafasını sallıyor nine onu tasdikler gibi ama daha önemli problemi önündeki börek şu anda. 

   Milyonlarca insan,milyonlarca tür,hikâye, hayat,hayal,gerçek... Hepsinin harmanlandığı bir mekân. 

   Öğle saatleri yaklaşınca daha kalabalıklaşıyor burası. O vakit tam curcuna... Benim de kendimi bahçeye atma vaktim geliyor otomatik olarak. 
Bir kahve alıp bahçe manzaralarına göz atma vakti yani. Çantamdaki kitap bekleyebilir az daha. 

Not: Çayın dibini bırakmak kibir alameti diye okudum geçenlerde. Bırakmayalım içelim. Niye israf olsun ki hem dimi. 

Sevgiler canlar... 

21 yorum:

  1. Çok sevdim bu yazını, önce insan manzaraları, sonra bahçe manzaraları :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın Yıldızcım, bakmak ve anlatmak en sevdiğim şeylerden :)

      Sil
  2. Insanları incelemeyi bende severim. yazınızı okurken de oradaymışım gibi hissettim. (:

    YanıtlaSil
  3. ben hastaneyi sevmediğimden bilemedim şimdi ama yinede soluk alıyoruz oralarda işte bu arada sessiz haykırışle takipteydim hürpostlada takibe aldım bilginize kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgisyarı açar açmaz alıyorum takibe. Hastaneleri sevmiyoruz ama yaşamımızın bir parçası halini alıyorlar zaman zaman. Sevgiler :)

      Sil
  4. Yıllar önceye gittim sayende satırları okurken. Ankara İbnisina Kafeteryasına ve anılarıma. Cok güzel bir post olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasınız. Umarım güzel anılardır hatırladıklarınız. Sevgiler :)

      Sil
  5. Sanki oradaydım yazını okurken. Ben de çok severim hastane kafelerini. Şimdi düşününce de çokça bulunmuşum oralarda. O doktor hanımları da bana gönderebilirsin. O cihaz işlerine benim bölümüm bakıyor çünkü. Eğer ki iş bulursam hastanelere giderek cihaz da öğreteceğim o yüzden o kısım çok ilgimi çekti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bak o zaman hemen demeliyim ki onlara bol tekrarlı anlatımlar hazırla. Doktor hanımlara yani. Çünkü kafaları çok dağınık. İhtiyacımız olan en düzenli kafalar onlarınki oysa :)) Sevgiler canım ;)

      Sil
  6. ay kave içerim böyle yerlerdeeee gözlemci seniiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çayla başlayıp kahve ile sonlandırıyorum çoğu zaman ;)

      Sil
  7. Çok severim kafe gözlemlerini, ben de sık sık izlerim kahvemi içerken. Çok güzel bir yazıydı, oğlan niye endişeliydi merak ettim, umarım ciddi bir şey yoktur. Aristokrat kadının siparişini de merak ettim. Ninemin anılarını dinlemek istedim, keyifliydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlan tekerlekli sandalyede olduğu için sağlıkla ilgili konular olabilir belki. Aristokrat kadının siparişini an itibariyle ben de unuttum. Detaylardan çok geneli arşivliyor hafızam demekki. Ninecik ise anlatmaktan ziyade dinlemeye çalışıyordu o gün. Çok teşekkürler :)

      Sil
  8. Alırım tabiki. Başarılar dilerim ve teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Canımmmm canım, bu gece bir bakınayım dedim ne zamandır gelip okuyacağım fırsat olmadı tlf.dan ancak intagrama bakınıyorum arada eve geldiğim de( haftanın birkaç günü çocukların yanındayım Ekin'cikle ilgileniyorum anneciği derse gidince:) eskisi kadar bilgisayara da oturmuyorum bu gece canım istedi işte:))
    En sondan geriye doğru okudum Eylül ayında ki bol günaydınlı paylaşımına kadar. Ameli kafası yazılarına bayıldım bazen aynı ben dediklerim oldu ortak yanlarımız çok zaten. hippi bilekliklerini ben de severim ve kullanıyorum da çoğu zaman.Ameliyatından bahsetmişsin şifalar diliyorum inş hiç gerek kalmadan tedavin sürer ertelenmiş olmasına sevindim.Kaynana gelinli yazınla tebessüm ettim şükürler olsun iki gelin kızımla da aileleriyle de iyiyiz herkese de nasip olsun .
    Sessizce gözlemlemek, rahatsız etmeden dinliyor olmak; misafirlik filmin de ortak alanın oyuncularıyız aslında:)) akıp giden filmin için de güzellikleri yaşayalım inş.
    Kuzum, özlemişim yazılarını,kenara koymaya kıyamayıp hepsini okuyacağım dediğimiz roman tadın da oldu bana:) Kocaman sarıldım ve öpüyorum kendine iyi bak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım dediğin gibi sessizce takipleştiğimiz bir filmin oyuncularıyız ve ben de senin yokluğunun farkındaydım o sebep bir süredir. Meğersem tatlı babaanne görevini icra edermişsin o yok olduğun süre içinde :) Yeter ki sağlık sıhhat olsun da varsın biriktirip de okuyalım hikâyelerimizi. Amelie yazılarım katışıksız beni ifşa eden yazılar. Aynı burçtanız seninle o sebep yakınlık hissetmen çok doğal :) Her zaman söylediğim gibi iyi ki var şu bloglar ve iyi ki tanıdım seni :) Sağolasın bütün iyi niyetlerin için. Sağlık konusunda da yürekten amin diyeyim ;) Yüreğimdesin her daim, sağolasın :)

      Sil
  10. Her seviyeden insanı birlikte olması ve birlikte yaşaması çok güzel. Ben de bu konuda tespitlerinize katılıyorum. Çok teşekkürler Bilge Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Güzel bir mekân. En azından güzel şeyler hissettiriyor bana. Sağolasınız;)

      Sil
  11. Yeni yıl sizler için sağlık, mutluluk ve huzurla dolu bir yıl olsun; Yeni yılınız kutlu olsun Bilge Hanım, Sevgilerle.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Yeni miladi yıl ve hatta tüm ömrümüz temennilerinizle birlikte geçsin inşaallah.

      Sil

Düşüncelerini yazabilirsin...